مراحل دریافت مدرک فنی و حرفه ای وردپرس

دریافت مدرک فنی و حرفه ای وردپرس ( صفر تا صد آنچه باید بدانید )
  • 21 خرداد 1401
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه
  • نویسنده : سمیرا شیری
  • تعداد بازدید : 1536

تمامی افرادی که به عرصه طراحی سایت و برنامه نویسی تحت وب قدم می گذارند، مطمئنا اسم وردپرس(wordpress) را بسیار شنیده اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی این سیستم مدیریت محتوا و همچنین مراحل دریافت مدرک فنی و حرفه ای این cms بپردازیم.

وردپرس چیست؟

طراحی سایت یکی از کار های طاقت فرسا و شغل های پر چالش و سخت است ، با این اوصاف افراد فعال در این زمینه به دنبال سریعترین و کم دردسرترین راه ها برای پروژه های خود البته با حداکثر کارایی و جوابدهی می باشند. در این میان سیستم های سایت ساز یا به اصطلاح مدیریت محتوا به میدان آمده اند که در این میان وردپرس یکی از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیا می باشد. کمترین میزان کد نویسی و در بعضی مواقع حتی بدون یک خط کد نویسی میتوانید وب سایتی که برای کسب و کار خود لازم دارید را طراحی کنید.

دریافت مدرک فنی و حرفه ای وردپرس

تعریف ساده وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که به زبان خیلی ساده وردپرس یک اسکریپت می باشد که میتوانید آن را نصب کنید و سپس انواع قالب مرتبط با کسب و کار خودتون رو روی آن نصب کنید . وردپرس  قابلیت های فراوانی دارد که در اماده مقاله قصد داریم به معرفی کوتاهی از این قابلیت های فوق العاده بپردازیم ، و اینم فراموش نکنید در صورتی که وردپرس رو به صورت حرفه ای یاد بگیرید میتوانید درآمد فوق العاده ای از طراحی سایت در بیارید.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا (content management system) یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب می‌باشد، که شما با استفاده از این سیستم می‌توانید، محتوا سایت خودتون رو مانند (متن، فیلم ، تصویر و ...) را مدیریت کنید. با استفاده از این سی ام اس می‌توانید بدون دانش برنامه‌نویسی از صفر تا صد یک سایت را برای کسب و کارتون راه‌اندازی کنید. از ویژگی‌‌­های سیستم های مدیریت محتوا می‌­توان به ویرایش راحت و سریع مطالب، ویرایش قدرتمند صفحه‌های سایت، دسته‌بندی مطالب، پشتیبانی مطمئن و سفارشی‌سازی کامل و ویژه اشاره کرد. از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب می‌‌­توان به WordPress, Joomla, Drupal اشاره کرد که در این مقاله به معرفی مختصر وردپرس خواهیم پرداخت.

تاریخچه وردپرس(wordpress)

مت ملنوگ بنیان گذار وردپرس است که در 27 می سال 2003 آن را به صورت رسمی عرضه کرد، نرم‌افزار رایگانی که در ابتدا به طور گسترده از سوی وبلاگ نویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار می گرفت ( یعنی شما که میخواستی یک وبلاگ داشته باشی و راجع خودت در اون توضیح بدی از این سیستم استفاده میکردی) اما حالا با گذشت چند سال از انتشار آن و بروزرسانی های مختلفی که در آن ایجاد شده و از طرفی همان انعطاف پذیری که در بالا به آن اشاره شد قادر خواهید بود تا علاوه بر وبلاگ با استفاده از افزونه ها و طراحی های اختصاصی در قالب های وردپرس هر نوع وبسایتی را با آن راه اندازی کنید. منظور از هر نوع وب سایت واقعا هر نوعی می باشد ، به عنوان مثال در کمترین زمان ممکن میتوانید یک وب سایت فروشگاه اینترنتی آنلاین با تمامی امکانات لازم همچون درگاه پرداخت اینترنتی، سیستم مدیریت محصولات، سیستم انبارداری و ... را همگی با هم و به صورت کاملا رایگان داشته باشید.

چگونه مدرک وردپرس بگیریم؟

استفاده از وردپرس چه مزایایی دارد؟

  • یادگیری و استفاده آسان

    وردپرس رابط کاربری بسیار زیبا و در عین حال ساده ای دارد که هر کسی براحتی میتواند کار با وردپرس را یادبگیرد. شما خیلی راحت و با چند کلیک میتوانید وردپرس را روی کامپیوتر یا هاست آنلاین نصب کنید. قسمت های مختلف پنل مدیریت وردپرس آنقدر ساده و جذاب طراجی شده که میتوانید براحتی با یه آموزش ساده به تمامی بخش ها مسلط شوید و وبسایتتان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

  • توسعه آسان وردپرس

    سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل توسعه پذیری آسانی که دارد افزونه ها و پوسته های زیادی هم برایش طراحی شده و وجود همین افزونه ها یک پای قدرت وردپرس هستند. علاوه بر اینها شما اگر با زبان برنامه نویسی php آشنایی داشته باشید خیلی راحت میتوانید افزونه های اختصاصی خودتون رو داشته باشید.

  • سئوی عالی وردپرس

    یکی از مهمترین اقدامات بعد از طراحی سایت ، بحث بهینه سازی سایت و محتوا برای موتور های جستجوی گوگل و به عبارت دیگر سئوی سایت می باشد. وردپرس به دلیل رایگان بودن و قابلیت توسعه ای که دارد به بهترین شکل ممکن این موضوع در آن رعایت شده است. در وردپرس سئو به بهترین شکل ممکن رعایت شده است.

  • امنیت بالا

      تا کنون حدود نصف سایت های جهان وردپرسی شدند و آمار قدرت و پیشرفت وردپرس را نشان میدهد اما همین امر باعث میشود هکر های زیادی هم به سمت وردپرس جذب شوند و به همواره به دنبال راهی برای نفوذ به آن باشند. بنابراین بحث تامین امنیت وردپرس اهمیت زیادی دارد که البته توسعه دهندگان وردپرس نیز بیکار ننشسته اند و همواره در تلاش هستند تا امنیت وردپرس را بهبود ببخشند و تا حد بسیا زیادی هم در این مسیر موفق بوده اند اما هر سیستمی (چه وردپرس چه غیر وردپرس) هرچقدر هم که بلحاظ امنیتی قوی باشد  باز هم نمیتوان بطور ۱۰۰% آن را امن و غیرقابل نفوذ خواند اما وردپرس در مقایسه با سایر سیستم های طراحی سایت امتیاز بالاتری بلحاظ امنیت دارد.

دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای

دریافت مدرک فنی و حرفه ای وردپرس

گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای وردپرس یکی از معتبر ترین مدارکی است که در سراسر کشور و در سطح بین المللی پس از گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون برای متقاضیان پذیرفته شده صادر می گردد. یکی از بهترین دوره آموزش وردپرس به صورت غیرحضوری لینک ذکر شده می باشد.

قبولی در آزمون وردپرس فنی و حرفه ای

مجموعه آزمونیکا با جمع آوری پرتکرار ترین و مهم ترین نمونه سوالات وردپرس ، همچنین با فراهم نمودن فضایی مشابه با امتحان اصلی این رشته ، صدور کارنامه آنلاین و مشاهده تمامی سوالات و پاسخ ها در پنل ، قبولی آسان در این رشته را برایتان میسر می سازد.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید