مراحل اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگر ناخن

مراحل اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگر ناخن [ کاشت ناخن ]
  • 6 تیر 1401
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه
  • نویسنده : سمیرا شیری
  • تعداد بازدید : 2006

رشته کاشت ناخن (آرایشگر ناخن) یکی از رشته های جدید و بسیار پرطرفدار که زیرشاخه رشته آرایشگری است می باشد. با توجه به استقبال بسیار گسترده خانم ها از این هنر زیبا و شغل پولساز، کارآموزان زیادی به این رشته روی آورده اند و در دوره های آموزشی آن شرکت می کنند. به طوری که در روزهای اخیر آموزش کاشت ناخن یکی از  شلوغ ترین رشته های آموزش ارایشگری در دنیا محسوب می شود. یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای شروع کار  و موفقیت در این حرفه،‌ داشتن مدرک معتبر کاشت ناخن از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور است. برای اخذ این مدرک باید مراحلی را پشت سر بگذارید. در ادامه تمام مراحل ضروری برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری ناخن را برای شما توضیح می دهیم و شما را با مزایای این مدرک مهم آشنا می کنیم. با آزمونیکا همراه باشید...

آشنایی با مدرک آرایشگر ناخن سازمان فنی و حرفه ای

فنی و حرفه ای یکی از سازمان های زیر مجموعه و وابسته به وزارت کار و وزارت رفاه و امور اجتماعی است. این سازمان در سال 1359 با هدف تربیت نیروی کار در رشته های مختلف فنی، هنری، و علمی بنیان گذاری شد تا فرصتی را برای افراد و جوانان جویای کار و افرادی که به دنبال ارتقای مهارت های خود و شروع کسب و کار رسمی هستند قرار دهد. آرایشگری یکی از حرفه هایی است که علاقمندان می توانند در آموزشگاه های تحت نظارت این سازمان آموزش ببینند و در نهایت مدرک مهارت مربوط به آن را دریافت کنند. همچنین، سازمان آموزش فنی و حرفه ای عضو سازمان جهانی کار است. بنابراین، مدارک ارائه شده توسط این سازمان در 186 کشور عضو سازمان جهانی کار قابل ارائه و معتبر خواهد بود. در نتیجه تلاش شما برای اخذ مدرک در این سازمان کاملا توجیه بوده و ارزش دارد.

مدرک بین المللی کاشت ناخن

مدرک بین المللی آرایشگر ناخن در خارج از کشور

 در صورتی که میخواهید مدرک فنی و حرفه ای این رشته را در خارج از کشور اخذ نماید باید در دوره ها و یا ورکشاپ هایی که مدارس و یا اشخاص مطرح در این زمینه برگزار می کنند شرکت کنید. البته باید در نظر داشت که این دوره ها هزینه هایی گزاف دارند و اگر قصد دارید برای این امر به کشورهای نزدیک مراجعه کنید می توانید ترکیه و یا امارات را انتخاب کنید و اگر قصد شرکت در حرفه ای ترین دوره ها را داشته باشید باید کشور روسیه را انتخاب کنید.

مدرک بین المللی برندهای لوازم کاشت ناخن

برندهای مختلف در زمینه آرایشگری ناخن اخیرا اقدام به ارائه مدارک بین المللی می کنند. البته برای دریافت این مدرک یک شرط وجود دارد! آن هم خرید مقدار معینی از لوازم آن برند می باشد. در حقیقت این برندها با همکاری با بعضی از مربی های کاشت ناخن در تهران و بعضی از شهرهای دیگر، به کارآموزان مورد تایید آن مربیان در ازای خرید محصولاتشان، مدرک بین المللی همان برند را ارائه می نمایند. میزان خرید مورد نظر هر کدام از برندها، متفاوت بوده و از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان متغیر است. از میان این برندها می توان به برندهای معروفی نظیر لوپ نیل، آی بی آی و ان بی آی اشاره کرد.

مدرک معتبر رشته آرایشگر ناخن

مدرک بین المللی اعتبار بیشتری دارد یا مدرک فنی حرفه ای ؟

مدرک کاشت ناخن قرار است برای شما چه کاری انجام دهد؟ مثل تمامی رشته های دیگر قبل از مدرک اولین واقعیتی که با آن روبرو هستیم مهارت شما می باشد. همانند تمامی کارهای دیگر قبل از اینکه از شما بپرسند که مدرک خود را از کجا گرفته اید باید ثابت کنید که برای کار در آن سالن مهارت لازم را دارا هستید. البته این امر فقط در ایران رایج نیست و در تمامی کشورهای دیگر نیز صدق می کند. به همین دلیل است که شما اگر مدرک فنی حرفه ای خود را چه در ایران و چه ترجمه آن را پس از مهاجرت در خارج از ایران نیز ارائه دهید، آن آرایشگاه شما را یک مانیکوریست می شناسد و مدرک شما، شما را در خصوص کاشت ناخن گواهی نمی کند. البته با ارائه مدرک بین المللی نیز نهایتا، این مهارت شما در کاشت ناخن است که آنها را متقاعد به استخدامتان خواهد کرد.

مراحل اخذ مدرک فنی و حرفه ای کاشت ناخن

در این بخش به معرفی 3 مرحله اصلی برای اخد مدرک فنی و حرفه ای رشته آرایشگر ناخن ( کاشت ناخن ) می پردازیم :

  • انتخاب یک آموزشگاه آرایشگر ناخن معتبر

    یک آموزشگاه آرایشگری حرفه ای و معتبر اولین و مهم ترین قدم برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای کاشت ناخن است. آموزشگاه معتبر آموزشگاهی است که از سازمان فنی و حرفه ای مجوز داشته باشد، آموزش های ارائه شده توسط آن بر اساس سرفصل های تعیین شده و استاندارد باشد و همچنین از ابزار و تجهیزات کامل و به‌روز برخوردار باشد.

  • دوره آموزشی کاشت ناخن

    برای یادگیری تکنیک ها و روش های کاشت ناخن، باید در دوره های آموزشی آن شرکت کنید. گذراندن این دوره ها به شما امکان می دهد تا بتوانید تمام اطلاعات تئوری و مهارت های عملی لازم درباره کاشت ناخن را یاد بگیرید. همچنین می توانید تحت نظارت اساتید حرفه ای و باتجربه، بر روی مدل های مصنوعی و واقعی تمرین کرده و اشکالات خود را برطرف کنید. در این دوره ها میتوانید به تمام اصول و تکنیک های کاشت ناخن مسلط شده و برای آزمون فنی و حرفه ای آماده شوید.

  • شرکت در آزمون هماهنگ فنی و حرفه ای

    مجموعه آزمونیکا با جمع آوری پرتکرار ترین و مهم ترین نمونه سوالات آرایشگر ناخن ، همچنین با فراهم نمودن فضایی مشابه با امتحان اصلی این رشته بهترین نکات مراقبت از ناخن ، صدور کارنامه آنلاین و مشاهده تمامی سوالات و پاسخ ها در پنل ، قبولی آسان در این رشته را برایتان میسر می سازد.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید