پردرآمدترین رشته های فنی و حرفه ای

پردرآمدترین رشته های فنی و حرفه ای [ معرفی پولسازترین رشته ها ]
  • 19 شهریور 1401
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • نویسنده : سمیرا شیری
  • تعداد بازدید : 1338

شاید شما افرادی را ببینید که حداقل ماهی 500 میلیون درآمد دارد اما آیا می‌دانید برای رسیدن به این نقطه باید چه مسیری رو طی کرد؟ حتی اگر بخواهید دندانپزشک هم شوید باید چند سال درس بخوانید و تجربه کسب کنید، تا شاید بعد از آن بتوانید با تجربه‌ای که بدست آوردید، درآمد بالایی هم داشته باشید. در اینجا باید توجه داشت لزوما فقط رشته های نظری ( پزشکی ، مهندسی و ... ) دارای درآمد بالا نیستن ، بسیارند کسانی که با رشته های فنی نیز دارای درآمد های بسیار بالا و چشم گیری هستند ، حتی بیشتر از یک دندانپزشک !

داشتن علاقه به شغل برای موفقیت

داشتن علاقه به شغل مورد نظر اکسیری بسیار قوی برای رسیدن به موفقیت و درآمد بالا در زمانی کوتاه و قابل توجه می باشد ، طبق تحقیقات صورت گرفته ، موفقترین افراد در انواع شغل ها کسانی هستند که به رشته خود علاقه دارند و به عبارت ساده تر از کار خود لذت می برند. تصور کنید شغلی را دوست ندارید و از به عبارت دیگر در آن شغل دارای استرس کاری هستید. در این مواقع شخص منتظر یک تعطیلی و یا جمعه است که استراحت کند و آن کار را انجام ندهد. و از طرف دیگر شخصی را تصور کنید که از کار خود لذت می برد ، مطمئن باشید حتی روز های جمعه هم در خانه حاضر است کار های نیمه تمام خود را تمام کند.

پردرآمدترین رشته های فنی و حرفه ای

سازمان فنی و حرفه ای چه در ایران و چه در سراسر جهان نقش بسزایی در رفع معذل بیکاری و ایجاد شغل برای افراد جوان دارد. در این سازمان افراد همواره در حال کسب مهارت و علم و دانش هستند و پس از گذراندن دوره های خاص و شرکت در آزمون های این سازمان کارت مهارت دریافت کرده و وارد بازار کار می شوند. در این مقاله و در بخش بعدی قصد داریم به معرفی چندین رشته پردرآمد از این سازمان بپردازیم :

رشته گرافیک فنی و حرفه ای

یکی از بهترین و پردرآمدترین رشته ها بخصوص برای بانوان ، رشته گرافیک میباشد. هنرجویان در این رشته با یادگیری مهارت هایی همچون نقاشی ، فتوشاپ ، طراحی و ترسیم به کسب درآمد های بسیار عالی بخصوص در بستر فضای مجازی می پردازند. همچنین برای دانلود جدیدترین نمونه سوالات فتوشاپ فنی و حرفه ای میتوانید روی لینک قبل کلیک کنید.

رشته گرافیک فنی و حرفه ای

رشته طراحی و دوخت لباس فنی و حرفه ای

این رشته نیز همچون رشته گرافیک یکی از رشته های مختص بانوان است و البته فقط در هنرستان های دخترانه ارائه می شود. تک جنسیتی بودن این رشته یکی از مزیت های آن می باشد زیرا ورود آقایان می تواند این شغل را اشباع و بازار کار را محدود کند. شما میتوانید در کلاس های خصوصی این رشته را فرا گرفته سپس در آزمون های فنی و حرفه ای این رشته شرکت کرده و مدرک لازمه را دریافت و به کسب درآمد مشغول شوید ، هچنین برای دریافت نمونه سوالات مانتو دوز فنی و حرفه ای از لینک قبل اقدام فرماید.

رشته طراحی و دوخت لباس فنی و حرفه ای

رشته کامپیوتر فنی و حرفه ای

رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار، امروزه متقاضی بسیاری دارد. رشد و درآمد روز افزودن این رشته به حدی زیاد است که علاوه بر استقبال زیاد که همواره با کمبود نیروی کار متخصص در این زمینه روبرو هستیم. با یادگیری برنامه نویسی و سایر گرایش های مربوط به این رشته میتوانید به عنوان شغل اول یا دوم کسب درآمد کنید. در این رشته از همان سال های اول می توانید مشغول به کار شوید و با گسترش دانش خود درآمد بالایی را برای خود دست و پا کنید. همچنین برای دانلود نمونه سوالات ICDL درجه 1 و نمونه سوالات ICDL درجه 2 به راحتی در آزمون های فنی و حرفه ای قبول شده و مدرک خود را دریافت کنید.

رشته کامپیوتر فنی و حرفه ای

رشته مکانیک خودرو فنی و حرفه ای

همه ما میدانیم رشته مکانیک خودرو به عنوان یکی از رشته های مختص آقایان یکی از پردرآمدترین رشته های حال حاضر در کشورمان ایران می باشد. وجود تعداد زیاد ماشین ها در ایران موجب رونق بازار این رشته شده و شما با یادگیری دقیق و تخصصی آن میتوانید در مدت زمان بسیار کوتاه به درآمد بسیار قابل توجهی برسید. وجود تخصص و تجربه در این رشته موجب پیشرفت چشمگیر شما میشود. همچنین شما میتوانید برای دریافت نمونه سوالات تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی از لینک قبل اقدام کنید.

رشته مکانیک خودرو فنی و حرفه ای

سخن آخر

شاخه فنی و حرفه ای طی چند سال اخیر داوطلبان زیادی را با هدف تربیت و آموزش نیروی کار حرفه ای به حوزه های صنعتی، کامپیوتر، برق و… به جذب کرده و در حال حاضر نیز شاهد افزایش استقبال داوطلبان از این رشته ها هستیم.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید