معرفی رشته دسر ساز بین الملل + 10 دسر خوشمزه در جهان

رشته دسر ساز بین الملل چیست؟ معرفی 10 دسر خوشمزه در جهان
  • 28 اردیبهشت 1401
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
  • نویسنده : سمیرا شیری
  • تعداد بازدید : 989

معرفی رشته دسر ساز بین الملل

 ضرب المثلی در دنیا وجود دارد که می‌گوید "هیچ غذایی بدون دسر کامل نیست". دسر کلمه‌ای از ریشه فرانسوی desservir و به معنی " جمع کردن روی میز " است و در اصطلاح به وعده غذایی گفته می‌شود که پس از غذای اصلی صرف می‌شود. این وعده غذایی شامل غذاها و نوشیدنی های شیرین مانند کیک، کلوچه، میوه، ژله، بستنی، فالوده، پودینگ، ماست و... می‌شود که باتوجه به موقعیت جغرافیایی و آداب و رسوم کشور ها متفاوت است.

از غذا های لذیذ دوران کودکی گرفته تا خوراهای های مادربزرگ ها و ... غذاهای محبوب کاملاً شخصی هستند. این موضوع در مورد دسر ها که جایگاه ویژه ای در جشن ها و تعطیلات سنتی دارند، نیز صدق می کند. در ادامه فهرست 10 نمونه از دسر خوشمزه دنیا را به شما تقدیم می کنیم.

1. الفخور ( آمریکای جنوبی )

الفخور ( آمریکای جنوبی )

با یک گاز کوچک از این کلوچه ی ترد، شما به لایه ی شیرینی می رسید که یک شیرینی کاراملی است که در آن شیر شیرین شده به آرامی می جوشد تا تبدیل به یک کرم مغزی دلپذیر شود. بیسکویت الفخور یکی از خوشمزه ترین دسر ها و میان وعده های دنیا می باشد.

2. کرم بروله ( فرانسه )

کرم بروله فرانسویی

3. اشترودل سیب ( اتریش )

اشترودل سیب

برای تجربه کردن بافت فوق العاده ی گلوتن پوشیده از آرد، یک مقدار از خمیر اشترودل سنتی را تهیه کنید. به گفته مراجع آشپزی، خمیر اشترودل را باید به اندازه ی یک ورقه ی نازک باز کرد ، به حدی که از طرف دیگر خمیر بتوان روزنامه خواند. پس از پهن کردن، خمیر لطیف را در یک فیلینگ شیرین سیب متشکل از خرده نان سرخ شده ی کره ای، کشمش و گردو بغلطانید. نتیجه ی خوشمزه را می توان در شیرینی فروشی های سراسر جهان پیدا کرد.

4. دادار گولونگ ( اندونزی )

دادار گولونگ

در زبان اندونزی دادار به معنی «پنکیک» و گولونگ به معنی «رول» است که کاملا از شکل ظاهری دسر نیز می‌توان مفهوم آن را درک کرد. این دسر در جزیره جاوای اندونزی شهرت فراوانی گرفته است. در واقع، دادار گولونگ ، پنکیک سبز رنگی است که از برگ درختان پاندانوس به‌صورت رول تهیه شده و داخل آن از ترکیب شکر و نارگیل پر شده است.

5. باقلوا ( ترکیه )

باقلوا ترکیه ای

در یک تکه ی ترد، ده ها لایه ی نازک در شیله ای که یکی از شیرین ترین میراث امپراطوری عثمانی است، آب می شوند. در حالی که باقلوا یک شیرینی دلپذیر در مشرق زمین، بالکان، قفقاز مناطقی که روزی تحت حکمرانی قسطنطنیه بودند ، به شمار می رود، خاستگاه اصلی باقلوا قطعاً ترکیه ی امروزی است.

6. پای سیب ( آمریکا )

پای سیب

این دسر خوشمزه از ترکیب تکه‌های سیب داخل کیک تهیه شده و در صورت دلخواه به‌همراه خامه، بستنی وانیلی یا پنیر سرو می‌شود. پای سیب یکی از معروفترین دسر ها در آمریکا می باشد.

7. بستنی زعفرانی ( ایران )

بستنی زعفرانی ایرانی

جای تعجب نیست که این بستنی معطر شده با زعفران، گلاب و پسته یکی از خوراکی های محبوب در جهان است. از رنگ طلایی روشنش تا بوی متمایزش، این دسر خامه ای ماهیت بهار را در خود دارد. بستنی زعفرانی یک تجربه ی به یادماندنی است و طعم آن به تنهایی جایگاهی را در میان بهترین دسرهای دنیا به خود اختصاص می دهد.

شاید بخوانید : مدرک فنی و حرفه ای رشته کیک ساز و ترساز

مدرک فنی و حرفه ای دسر ساز بین الملل

گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای دسر ساز بین الملل یکی از معتبر ترین مدارکی است که در سراسر کشور و در سطح بین المللی پس از گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون برای متقاضیان پذیرفته شده صادر می گردد. یکی از بهترین دوره ها برای یادگیری رشته دسر ساز بین الملل لینک ذکر شده می باشد.

قبولی در آزمون دسر ساز بین الملل

مجموعه آزمونیکا با جمع آوری پرتکرار ترین و مهم ترین نمونه سوالات دسر ساز بین الملل ، همچنین با فراهم نمودن فضایی مشابه با امتحان اصلی این رشته ، صدور کارنامه آنلاین و مشاهده تمامی سوالات و پاسخ ها در پنل ، قبولی آسان در این رشته را برایتان میسر می سازد.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید