مهارت‌ آموزی سربازان از اولویت‌ های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور است

مهارت‌ آموزی سربازان از اولویت‌ های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور است
  • 27 تیر 1401
  • نویسنده : سمیرا شیری

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در نخستین جشنواره «سرباز ماهر، اشتغال و کارآمدی» از سوی سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده انتظامی کل کشور از غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به پاس ارائه آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال بیش از ۶۰ درصد از سربازان نیروهای مسلح با اهدای لوحی تقدیر شد. 

در این مراسم که از سوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ۲۳ تیر سال جاری برگزار شد، غلامحسین حسینی‌نیا گفت: خداوند بنده مومن ماهر را دوست دارد و کار ما در قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی این است که کاری کنیم تا از طریق ارائه آموزش‌های مهارت آموزی به سربازان، خداوند جوانان ما را بیشتر دوست داشته باشد. 

وی ادامه داد: ما در گام دوم انقلاب نهضت مهارت‌آموزی را شروع کردیم. امروز کشور نیازمند افراد ماهر است و امروز ۴۰ نهاد کشوری بسیج شده‌اند تا این هدف محقق شود. این باعث افتخار ماست که جزو اصلی‌ترین اجزای این طرح باشیم. 

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور افزود: از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ گام‌های خوبی در حوزه مهارت آموزی به سربازان برداشته‌ایم و در سال ۹۹، بیش از ۸۹ هزار نفر و در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر را آموزش دادیم و در سه ماهه اول امسال نیز ۳۷ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند که قرار است این عدد به ۱۴۷ هزار نفر که تعهد ماست برسد. 

وی افزود: برای این کار ۷۳۰۰ کارگاه مهارت آموزی در کشور تجهیز شده و ۲۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند. 

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشوردر پایان تأکید کرد: ما باید سربازان را بر اساس علاقه و استعدادشان هدایت و زمینه افزایش بهره‌وری آنان را فراهم کنیم و برای این کار تمام قد پای کار هستیم تا هدیه ارزشمند مهارت را به سربازان ارائه دهیم. سرباز باید در انتهای خدمت سربازی‌اش دو کارت دریافت کند که یکی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و دیگری کارت پایان خدمت او خواهد بود.

منبع خبر

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید