صفر تا 100 رشته پاکسازی صورت زنانه

دریافت مدرک فنی و حرفه ای پاکسازی صورت زنانه ( 0 تا 100 )
  • 14 بهمن 1401
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
  • نویسنده : سمیرا شیری
  • تعداد بازدید : 754

پاکسازی صورت یک نوع مراقبت و درمان پوست است که برای پاک کردن آرایش، سلول های مرده پوست، چربی، کثیفی و سایر انواع آلاینده ها از روی پوست استفاده می شود و به شفاف نگه داشتن منافذ پوست و جلوگیری از بیماری های پوستی مانند آکنه کمک می کند. که البته چندین روش مانند لوسیون کردن، بخور گرفتن یا لایه برداری را شامل شود.
تمیز کردن صورت باید بخشی جدایی ناپذیر از روتین مراقبت از پوست شما باشد. پاکسازی به حذف چربی اضافی، آرایش، عرق، کثیفی و سلول های مرده پوست از روی پوست شما کمک می کند. پوست را شاداب می کند و به پوست  فرصت نفس کشیدن می دهد. همچنین یک زیرسازی تمیز برای استفاده از محصولاتی مانند مرطوب کننده صورت یا آرایش ایجاد می کند تا از یک پاکسازی صورت بیشترین بهره را ببرید.
پاکسازی صورت می تواند برای داشتن پوستی سالم مفید باشد، اما لازم است که مزایا و معایب آن را بسنجید تا برای نتایج احتمالی آگاه و آماده باشید. همچنین، مراقبت های پس از انجام پاکسازی صورت، کلیدی برای به حداکثر رساندن اثربخشی پاکسازی  است. انجام پاکسازی نه تنها باعث آرامش و شادابی صورت، بلکه ذهن نیز می شود. پاکسازی به شما این امکان را می دهد که اعتماد به نفس خود را برای داشتن پوست زیبا و سالم به دست آورید. پاکسازی منظم پوست برای حفظ ظاهری سالم و احساسی پوست بسیار مهم است.
در طول روز پوست صورت شما به طور مداوم با باکتری ها، آلاینده ها، ویروس ها، کثیفی ها و سلول های قدیمی و مرده پوست پوشیده می شود. پاکسازی روزانه صورت این آلودگی ها را از بین می برد تا ظاهری شاداب به پوست ببخشد. بدون شستن، پوست شما با یک لایه ضخیم از کثیفی و کثیفی پوشیده می شود که باعث می شود دیگر محصولات به درستی به پوست نفوذ نکنند.

مدرک فنی و حرفه ای پاکسازی صورت زنانه

مزایای انجام پاکسازی صورت

  • تقویت هیدراتاسیون

پاکسازی منظم صورت همراه با استفاده از یک مرطوب کننده خوب نیز عامل مهمی در کمک به حفظ سطح مناسب رطوبت پوست است. پوست کم آب به نظر می رسد و احساس می کند خشن ، چروکیده و پیر شده است. پاکسازی به مدیریت سطوحPH  پوست کمک می کند و همین طور به  امکان نگهداری آب پوست صورت .

  • حفظ شفافیت پوست

غدد ریز زیر پوست برای محافظت از پوست در برابر خطرات دنیای بیرون، روغنی به نام سبوم تولید می کنند. این غدد از فولیکول های مو در داخل پوست به عنوان مسیری استفاده میکنند و به روغن اجازه میدهند تا به سطح پوست یعنی لایه بیرونی برسد تا مانعی را تشکیل دهد که از نفوذ باکتریها یا سایر عوامل مضر جلوگیری میکند. تجمع بیش از حد کثیفی روی سطح می تواند باعث انسداد فولیکول، به دام افتادن سبوم، عرق و سلول های مرده پوست شود. فقدان سبوم در سطح پوست به باکتری ها اجازه می دهد تا به فولیکول نفوذ کنند و باعث التهاب شوند. نتیجه نهایی آکنه است. پاکسازی مناسب پوست منافذ را از مواد زائد پوست پاک می کند تا از تجمع کثیفی جلوگیری کند و اجازه می دهد روغن سبوم بدون مانع به سطح پوست برسد.

  • تمیز شدن پوست

حفظ پاکیزگی پوست شما گاهی بسیار عمیق تر از سطح بیرونی است. این می تواند برای پوست شما مفید باشد که هر چند وقت یکبار آن را با یک درمان صورت کنترل کنید.

  • جوان شدن پوست

پاکسازی ها میتوانند به تامین رطوبت پوست شما کمک کنند، زیرا بیشتر لایه رطوبت طبیعی آن ممکن است در طول شستن روزانه در روتین مراقبت از پوست شما از بین برود. برخی از درمانها مانند پاکسازی عمیق یا لایهبرداری به روشی ماهرانه انجام میشوند که به سادگی در خانه قابل انجام نیستند. هنگامی که صورت به درستی انجام شود، می تواند به پوست شما کمک کند تا بهبود یابد و سالم تر و قوی تر ظاهر شود.

  • کاهش علائم پیری

با کاهش تولید کلاژن طبیعی پوست با افزایش سن، برای حفظ ظاهر جوان به روش های دیگری برای افزایش  تولید کلاژن نیاز خواهید داشت.
همین طور در کنار پاکسازی، ماساژ صورت همچنین می تواند به تحریک کلاژن سازی طبیعی پوست شما کمک کند و از این رو خطوط ریز و چین و چروک را کاهش دهد.

  • از بین بردن استرس

پاکسازی صورت برای کاهش علائم استرس و اضطراب نیز شناخته شده است. با ماساژ های ملایم روی پوست، ماسک های معطر روی صورت و محیطی آرام و زیبا، می توانید یک روز آبگرم آرامش بخش را همراه با پاکسازی صورت داشته باشید.

  • افزایش گردش خون

پاکسازی با گردش خون در زیر پوست به تجدید سلولهای پوست کمک میکند، که پس از آن میتواند پف کردگی و تجمع مایعات ناشی از سیستم لنفاوی ما را کاهش دهد. گردش خون خوب از این جهت مهم است که اکسیژن، پروتئین و مواد مغذی را به پوست می رساند و در عین حال پوست ما را از شر سموم خلاص می کند.

  • پاکسازی عمیق

اگرچه ما دوست داریم فکر کنیم پاک کننده های روزانه پوست ما عمیقاً به منافذ ما نفوذ می کنند، آنها فقط می توانند کارهای زیادی انجام دهند. پاکسازی صورت به از بین بردن تجمع چربی و کثیفی کمک می کند که یک پاک کننده روزانه نمی تواند. باکتری های حاصل از روغن و کثیفی نیز از بین می روند و پوستی سالم و درخشان برای شما به ارمغان می آورد.

  • تولید کلاژن

با افزایش گردش خون در صورت، سرعت گردش سلولی به کند کردن روند پیری کمک می کند. ماساژ ماهیانه صورت، تولید کلاژن را تحریک می کند و ماهیچه های صورت شما را تقویت می کند، خطوط ریز و چین و چروک را به حداقل می رساند و پوستی نرم تر و نرم تر به دست می آورد. (کلاژن به طور طبیعی تولید می شود، اما متأسفانه در حدود 25 سالگی شروع به کاهش می کند)

  • ایجاد آرامش

انجام پاکسازی نه تنها باعث آرامش چهره، بلکه ذهن نیز می شود. فیشال به شما این امکان را می دهد که روی تنفس خود تمرکز کنید و اعتماد به نفس خود را برای داشتن پوست زیبا و سالم به دست آورید.

نمونه سوالات پاکسازی صورت زنانه

اگر پاکسازی را متوقف کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر پاکسازی صورت خود را به طور کامل متوقف کنید منافذ شما مسدود می شود و در نتیجه آکنه های جدی ایجاد می شود. پوست همچنین ممکن است ترکیبی از قرمزی شدید، خشکی و سوزش ناشی از هیدراتاسیون ناکافی را تجربه کند. در نهایت پوست شما به طور کلی کثیف، چرب، چرب و به طور قابل توجهی پیر به نظر می رسد. به احتمال زیاد شما دچار خارش باورنکردنی خواهید شد. تا جایی که مجبور می شوید مدام صورت خود را بخراشید. این می تواند منجر به شکستگی پوست شود که به عنوان نقطه ورود عفونت عمل می کند. نکته: پاکسازی مناسب پوست را تمرین کنید!

برخی از دیگر مزایای پاکسازی:

  • پاکسازی منظم برای داشتن ظاهری درخشان و سالم ضروری است.
  • پاکسازی به محصولات و درمان های ضد پیری کمک می کند تا به درستی عمل کنند.
  • پاکسازی به حفظ اندازه مناسب منافذ کمک می کند.
  • پاکسازی باعث آبرسانی مناسب پوست می شود و از تولید چربی اضافی جلوگیری می کند.

آیا پاکسازی بیش از حد ممکن است روی پوست شما تأثیر بگذارد؟

پاکسازی بخشی ضروری از یک روال مراقبت از پوست است، اما شما هنگامی که به طور مکرر یا با محصولات نامناسب تمیز می کنید، ممکن است به آن آسیب وارد کنید. متخصص پوست  می گویند: "پاکسازی بیش از حد می تواند لایه بالایی سلول های پوست و چربی ها را از بین ببرد." بدن ما هشت ساعت طول می کشد تا سطح خود را بازیابی کند.
شستن مکرر صورت، روغن های طبیعی پوست را که برای داشتن پوستی سالم و زیبا ضروری هستند، از بین می برد. هنگامی که پوست بیش از حد خشک می شود، غدد چربی معمولاً شروع به تولید سبوم بیشتری می کنند که منجر به آکنه و جوش های سر سیاه می شود. از آنجایی که پوست سد خود را از دست می دهد، شستشوی بیش از حد به محصولات آرایشی شما نیز راهی آسان برای نفوذ به لایه های عمیق تر پوست و ایجاد اگزما و بثورات پوستی می دهد. گرد و غبار، آلودگی و اشعه ماوراء بنفش نیز زمانی که پوست شما فاقد روغن طبیعی باشد باعث آسیب می شود.

معایب پاکسازی پوست صورت زنانه

  • آلرژی

اگرچه درمان های صورت به منظور کمک به حل انواع خاصی از مشکلات پوستی هستند، متاسفانه ممکن است برای کسانی  که هنوز از حساسیت های پوست خود بی اطلاع هستند، آلرژی ایجاد شود.
بسیار مهم است که قبل از شروع با درمان پاکسازی صورت، با درمانگر یا متخصص پوست در مورد آلرژی ها صحبت کنید.
آنها می توانند برخی از جایگزین ها را برای محصولات مورد استفاده در طول درمان با توجه به نیازها و تحمل پوست شما ارائه دهند.

  • برک آوت

به خصوص برای پوست های مستعد آکنه، توصیه می شود قبل از انجام یک درمان صورت، در مورد روش های درمان صورت سوال کنید.

برخی از انواع آکنه یا لک ها به درمان ها مانند استخراج یا میکرودرم ابریژن پاسخ خوبی نمی دهند.  اگر درمانگر خوب عمل نکند، این می تواند منجر به التهاب بیشتر روی پوست شما شود.

مطمئن شوید که در مورد تکنیکهای درمانی و ترکیبات مورد استفاده در صورت با درمانگر خود صحبت کرده اید تا مشخص شود چه چیزی برای بهترین نتیجه مناسب پوست شما است.

  • جای زخم

درمانگران از ابزارهای ویژه ای برای از بین بردن آکنه و جوش های روی پوست استفاده می کنند تا از جوش های آینده جلوگیری کنند. با این حال، اگر این کار به روش اشتباه انجام شده باشد، ممکن است باعث ایجاد جوش های بیشتر یا حتی اسکار آکنه روی پوست شما شود.
برای جلوگیری از این اتفاق، با متخصص پوست خود در مورد پاکسازی مناسب برای نوع پوست خود صحبت کنید.

  • خارش یا قرمزی

شایع ترین عوارض جانبی صورت قرمزی و لکه دار شدن پوست به دلیل فشار لایه برداری است.
پوست شما در شروع درمان صورت عمیقاً تمیز می شود تا پس از آن برای جذب بهتر مواد فعال موجود در سرم ها یا مرطوب کننده ها آماده شود.
به همین دلیل، پوست شما ممکن است واکنش متفاوتی نشان دهد و پس از درمان با قرمزی یا خارش خفیف واکنش نشان دهد. اگر این اتفاق افتاد، پوست خود را نخراشید یا خارش نکنید، زیرا ممکن است باعث نتایج ناخواسته شود.
اگر پوست شما پس از اولین درمان صورتتان خارش میکند، با درمانگر یا متخصص پوست در مورد این واکنش صحبت کنید و توصیهها یا دستورالعملهای مراقبت پس از آن را مطابق با آن دنبال کنید.

  • خشکی

متخصص صورت شما احتمالاً پوست شما را در طول فرآیند صورت لایه برداری می کند تا تازه ترین لایه پوست شما را به سطح برساند. اما لایه برداری سخت می تواند باعث خشکی و خارش پوست شما شود. برای مبارزه با خشکی هر روز از یک مرطوب کننده ملایم و معطر استفاده کنید. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بعد از صورت خود اجتناب کنید، زیرا اشعه ماوراء بنفش ممکن است خشکی پوست را تشدید کند.

جلوگیری از عوارض پاکسازی بیش از حد و آسیب احتمالی پوست

  • بیش از دو بار در روز پاکسازی نکنید.
  • شستن زیاد پوست می تواند وسوسه انگیز باشد به خصوص اگر پوست چرب یا دارای لک باشد. با این حال، اگر پوست خود را بیش از حد مکرر بشویید، می تواند عملکرد مانع پوست شما را مختل کند و باعث عدم تعادل در PH پوست شود. در پاسخ به کمبود چربی و هیدراته شدن پوست، ممکن است پوست شما شروع به تولید بیش از حد چربی و سبوم کند تا با پاکسازی مکرر شما مقابله کند.
  • نکته دیگر این است که از پاکسازی با آب داغ خودداری کنید این می تواند پوست شما را خشک کند. برای بهترین نتیجه با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم پاک کنید.
  • یکی دیگر از روش های ملایم برای پاکسازی که به طور کامل از آب جلوگیری می کند، آب میسلار است.
  • پاک کننده و پاک کننده آرایش به طور موثر آرایش را پاک می کند، پوست را تمیز می کند و شاداب می کند.
  • میسلها مانند آهنربا، کثیفی، چربی و آرایش را بدون مالش شدید میگیرند و از بین میبرند و پوست را کاملاً تمیز، هیدراته و شاداب میکنند بدون اینکه بیش از حد خشک شوند.

برای دانلود نمونه سوالات پاکسازی پوست صورت زنانه به لینک قبل مراجعه کرده و پس از شرکت در آزمون های تستی مهارت خود را برای آزمون اصلی فنی و حرفه ای بسنجید.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید