ماسک های خانگی برای پوستی درخشان

ماسک های خانگی برای پوستی درخشان [ 7 تا از بهترین ها ]
  • 22 خرداد 1402
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
  • نویسنده : سمیرا شیری
  • تعداد بازدید : 273

در حالی که پیروی از یک روال مراقبت از پوست از نظر مذهبی بسیار مهم است، کافی نیست. دریافت مدرک میکاپ ترکیب ماسک های صورت خانگی DIY با رژیم روزانه مراقبت از پوست شما می تواند تفاوت زیادی در جوان سازی پوست و احیای درخشش طبیعی آن ایجاد کند.

ممکن است همیشه برای درمان های لوکس صورت وقت نداشته باشید. در آن زمان است که ماسک های صورت خانگی DIY به کمک می آیند. تهیه دستور العمل های ماسک صورت در خانه نه تنها راحت و مقرون به صرفه است، بلکه سالم و مغذی است. مدرک پاکسازی صورت پوست شما به اندازه بدن شما مواد طبیعی را دوست دارد. بنابراین، مهم است که حداقل یک بار در هفته پوست خود را با مواد اولیه آشپزخانه خود نوازش کنید. لزوماً مجبور نیستید دستور العمل های پیچیده ای را انتخاب کنید، یک دستور غذای یک ماده نیز می تواند برای پوست شما معجزه کند.

1. ماسک صورت آلوئه ورا

ماسک صورت آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا دارای عوامل ضد التهابی و ضد باکتریایی است که به بهبود بافت پوست شما کمک می کند. خواص ضد باکتریایی آن باکتری ها را از پوست حذف می کند و در نتیجه خطر ایجاد لکه های تیره را کاهش می دهد. از درمان آکنه و آفتاب سوختگی گرفته تا اگزما و پسوریازیس، این ماسک صورت خانگی DIY یک درمان شگفت‌انگیز است که نمی‌دانستید پوستتان به آن نیاز دارد. استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی ژل آلوئه ورا برای تسکین و آرامش پوست و جلوگیری از آسیب های محیطی همیشه ایده خوبی است.

نحوه استفاده از ماسک :

مرحله 1: یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، دو قاشق غذاخوری خامه شیر و کمی زردچوبه را با هم مخلوط کنید.

مرحله 2: مخلوط را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید.

مرحله 3: اجازه دهید مخلوط حدود 30 دقیقه روی صورت تان بماند.

مرحله 4: با آب ولرم بشویید.

2. ماسک عسل و تخم مرغ

ماسک عسل و تخم مرغ

 

فواید استفاده از عسل بر روی صورت شما بیش از آن است که حتی تصورش را بکنید. عسل که به طور طبیعی ضد باکتری است، به درمان و پیشگیری از آکنه کمک می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که به کاهش روند پیری کمک می کند. و در آخر، خواص مرطوب کنندگی و تسکین دهنده آن مطمئناً درخشش سالمی را برای شما به ارمغان می آورد. از طرف دیگر تخم مرغ به بهبود بافت پوست کمک می کند، چه خشک و چه چرب. سفیده تخم مرغ حاوی آلبومین است، نوعی پروتئین که به حذف چربی اضافی و سفت شدن منافذ کمک می کند، در حالی که زرده تخم مرغ سرشار از اسیدهای چرب است که به مرطوب کردن پوست کمک می کند. این ماسک صورت خانگی DIY برای همه کسانی که پوست خشک و چرب دارند مناسب است.

نحوه استفاده از ماسک :

مرحله 1: چهار قاشق چایخوری شیر را بردارید و آن را گرم کنید.

مرحله 2: شیر را با دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.

مرحله 3: حالا یک تکه پنبه بردارید و مخلوط را در حالی که هنوز گرم است با آن روی صورت خود بمالید.

مرحله 4: اجازه دهید پوست شما حدود 10 دقیقه در مخلوط خیس بخورد.

مرحله 5: قبل از شستشو با آب ولرم، 20 دقیقه دیگر صبر کنید.

مرحله 6: در آخر صورت خود را با آب سرد بشویید.

همچنین می توانید ماسک ورقه ای زردآلو درخشان سنت آیوز را که از روندهای زیبایی کره ای الهام گرفته شده است، مشاهده کنید. این محصول با عصاره ارگانیک زردآلو، روغن هسته و عصاره های معطر ساخته شده است تا پوستی نرم و درخشان به شما بدهد.

3. ماسک آرد نخودچی

ماسک آرد نخودچی

استفاده از حبوبات روی صورت یک درمان قدیمی است که ثابت کرده است برای افرادی که خواهان پوستی بدون لک و درخشان هستند معجزه می کند. این ماده رایج را می توان به راحتی در قفسه آشپزخانه شما پیدا کرد و اغلب به عنوان لایه بردار صورت استفاده می شود. از لایه برداری پوست مرده و درمان آکنه گرفته تا از بین بردن برنزه و کاهش چربی، یک ماسک صورت خانگی DIY آغشته به حبوبات یکی از موثرترین درمان های طبیعی است که به شما کمک می کند تا پوستی نرم، صاف و درخشان داشته باشید.

نحوه استفاده از ماسک :

مرحله 1: دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با یک قاشق غذاخوری خامه شیر و یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید.

مرحله 2: مقداری آب اضافه کنید تا قوام خمیر یکدست شود.

مرحله 3: مخلوط را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید.

مرحله 4: اجازه دهید خمیر به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت شما بماند.

مرحله 5: با آب خنک بشویید.

4. ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه

 

زردچوبه حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان هایی است که به درخشندگی و درخشندگی پوست کمک می کند. ناز کردن پوست صورت خود با ماسک صورت خانگی DIY با زردچوبه می تواند به احیای پوست شما کمک کند و در نتیجه درخشش طبیعی آن را نشان دهد. و این تمام نیست! زردچوبه به درمان آکنه، پسوریازیس کمک می کند و خواص درمانی نیز دارد.

نحوه استفاده از ماسک :

مرحله 1: نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

مرحله 2: یک تا دو قاشق چای خوری گلاب را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

مرحله 3: بسته را روی صورت خود بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند.

مرحله 4: نوک انگشتان خود را خیس کنید و با حرکات دایره ای کوچک صورت خود را ماساژ دهید. برای از بین بردن پوست مرده به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.

مرحله 5: ابتدا با آب ولرم بشویید و سپس با آب خنک ادامه دهید.

از طرف دیگر، می‌توانید ماسک خاک رس روشن با ویتامین C را که حاوی ویتامین C، نیاسینامید، لیمو یوزو، زنجبیل و 100 درصد خاک رس بنتونیت است، امتحان کنید. این ماسک به شما مزیت دوگانه ای می دهد که سلول های مرده و لکه های تیره را از بین می برد و در عین حال پوست را مرطوب و روشن می کند. برای پوستی روشن، شاداب و درخشان، چربی اضافی، سبوم و آلودگی را از بین می برد.

5. ماسک آووکادو

ماسک آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین های A، D و E و اسیدهای چرب امگا 3 است که به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک می کند. یک ماسک صورت خانگی DIY با آووکادو می تواند به درمان بسیاری از نگرانی های پوستی مانند آفتاب سوختگی، علائم اولیه پیری و آکنه کمک کند. برای پوست های بدون آکنه و بدون لک هفته ای یکبار از این پک استفاده کنید.

نحوه استفاده از ماسک :

مرحله 1: یک آووکادوی رسیده را پوست کنده و دانه آن را جدا کنید.

مرحله 2: تفاله را خوب له کنید تا گلوله نشود.

مرحله 3: یک قاشق غذاخوری عسل را به تفاله آووکادو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله 4: خمیر را روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.

مرحله 5: با آب ولرم بشویید.

6. ماسک خیار

ماسک خیار

خیار سرشار از ویتامین C، K، منگنز و بتاکاروتن است که سلامت پوست را تضمین می کند. حتی خانم سالن شما در طول درمان صورت، برش های خیار را روی چشمان شما قرار می دهد. به این دلیل که خواص خنک کنندگی خیار کمک می کند تا پوست شما شاداب تر، سالم تر و جوان تر به نظر برسد. محتوای آب موجود در خیار به آبرسانی پوست کدر کمک می کند و می تواند جایگزین آسانی برای هر کرم صورت باشد. استفاده از ماسک صورت خانگی DIY دم کرده خیار می تواند به درمان آفتاب سوختگی، بثورات، حلقه های تیره و پف چشم کمک کند.

نحوه استفاده از ماسک :

مرحله 1: یک عدد خیار را رنده کرده و به صورت خمیر درآورید.

مرحله 2: خمیر را روی تمام صورت خود بمالید.

مرحله 3: اجازه دهید خمیر به مدت 15 دقیقه روی صورت شما بماند.

مرحله 4: با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.

مرحله 5: کار را با یک مرطوب کننده به پایان برسانید.

برای درخشش صورت میوه‌ای، این ماسک‌های لاکمه رژگونه و درخشنده را بررسی کنید. این ماسک‌های ورقه‌ای بهترین راه برای لطافت و تغذیه پوست شما و ایجاد ظاهری شاداب و نرم و لطیف هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پاره کنید، بپوشید و درخشش را بدست آورید!

7. ماسک ماست

ماسک ماست

آیا می دانستید یک ماده خوشمزه از یخچال شما می تواند به شما کمک کند پوستی بی عیب و نقص داشته باشید؟ بله، استفاده از ماسک صورت خانگی DIY دم کرده با ماست دو یا سه بار در هفته می تواند پوستی نرم و لطیف برای شما به ارمغان بیاورد. ماست به مرطوب کردن پوست شما کمک می کند، با آکنه مبارزه می کند، آفتاب سوختگی را تسکین می دهد، تغییر رنگ را کاهش می دهد و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از ماسک :

مرحله 1: نصف فنجان ماست ترش را بردارید و با یک قاشق چایخوری آب لیمو یا پرتقال مخلوط کنید.

مرحله 2: خوب مخلوط کنید و خمیر را روی تمام صورت خود بمالید.

مرحله 3: اجازه دهید مخلوط به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت شما بماند.

مرحله 4: با آب ولرم بشویید و بلافاصله آب خنک بپاشید تا منافذ پوست بسته شود.

برای دانلود نمونه سوالات پاکسازی پوست صورت زنانه و  نمونه سوالات متعادل سازی صورت به لینک قبل مراجعه کرده و پس از شرکت در آزمون های تستی مهارت خود را برای آزمون اصلی فنی و حرفه ای بسنجید.

 

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید