10 نوع ماساژ محبوب و کاربرد آنها

10 نوع ماساژ محبوب و کاربرد آنها ( چرا ممکنه بهش نیاز داشته باشی ؟ )
  • 20 تیر 1402
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
  • نویسنده : سمیرا شیری
  • تعداد بازدید : 372

هنگامی که به ماساژ فکر می کنید، احتمالاً به موسیقی آرام، روغن های معطر و نورپردازی آرام فکر می کنید. همچنین ممکن است فکر کنید که ماساژ صرفاً یک لذت است و هدفی جز آرامش ندارد. اما مانند تمام اقدامات پزشکی جامع ، ماساژ بسیار بیشتر از آنچه به نظر می رسد وجود دارد. ماساژ درمانی عالی برای بسیاری از بیماری های بدن است و بسته به نیاز از تکنیک های متعددی استفاده می شود.

1. ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی شاید شناخته شده ترین نوع ماساژ باشد که برای اولین تجربه ایده آل است. تکنیک ماساژ سوئدی شامل استفاده از ضربات طولانی، ورز دادن، و سر خوردن با فشار سبک تا محکم برای اطمینان از آرامش کامل بدن است. اگر به سادگی آب ماساژ درمانی را آزمایش می کنید، به دنبال کاهش تنش هستید، یا هیچ مشکل آشکاری برای حل کردن ندارید، یک ماساژ سوئدی رزرو کنید.

2. ماساژ بافت عمیق

یک قدم بالاتر از ماساژ سوئدی، ماساژ بافت عمقی فشار بیشتری را اعمال می کند و هدف آن آزادسازی سموم انباشته شده در عضلات و خون است. اگر درد عضلانی، سفتی، نقاط ماشه ای یا آسیب دارید ، ضربات آهسته و فشار عمیق انگشتان به عمیق ترین لایه های عضلات و بافت شما می رسد تا درد مزمن را تسکین دهد . اگر وقتی صحبت از ماساژ به میان می آید در کمپ فشار سبک تا متوسط ​​هستید، ماساژ بافت عمیق می تواند برای شما خیلی شدید باشد.

3. ماساژ آروماتراپی

اگر روغن‌های ضروری یکی از علایق شما هستند، عاشق ماساژ آروماتراپی خواهید شد. ماساژور شما از پخش کننده اسانس و روغن های ضروری رقیق شده روی دستان خود استفاده می کند تا پوست شما بتواند روغن ها را جذب کند. ماساژ آروماتراپی می تواند به تقویت خلق و خوی شما کمک کند و در عین حال تنش شما را کاهش دهد. ماساژدرمانگر شما می‌تواند روغن‌های خاصی را بر اساس احساس شما پیشنهاد کند، اما مطمئن شوید که روغن‌های مورد علاقه‌تان یا هر موردی که ممکن است به آن حساسیت دارید را به آنها اطلاع دهید .

4. ماساژ با سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ یکی دیگر از ماساژهای ملایم برای کاهش تنش روحی و جسمی است. بسیار شبیه ماساژ سوئدی، از فشار ملایمی استفاده می کند. اما به جای استفاده از دست، درمانگر شما از سنگ های گرم ساخته شده از سنگ های آتشفشانی نیز برای کمک به بهبود جریان خون استفاده می کند. سنگ ها معمولا در امتداد ستون فقرات، پاها، صورت، کف دست ها و شکم شما قرار می گیرند. سنگ های سرد ممکن است در انتهای ماساژ برای تسکین پوست شما استفاده شود. ماساژ سنگ داغ همچنین می تواند به کاهش درد مزمن ناشی از آرتریت یا فیبرومیالژیا کمک کند.

5. ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو که ریشه در ژاپن باستان دارد، از فشار نوک انگشتان برای تسکین درد استفاده می کند. رهایی از انسداد جریان انرژی طبیعی یا Qi، هدف اصلی ماساژ شیاتسو است. درمانگر شما ممکن است از بند انگشتان و آرنج خود علاوه بر نوک انگشتان برای شل کردن عضلات، بهبود گردش خون و بازیابی انرژی شما استفاده کند. ماساژ شیاتسو می تواند تأثیر مثبتی بر سیستم عصبی، هضم غذا، بی خوابی و سردرد شما بگذارد.

6. ماساژ ورزشی

برای گرفتن ماساژ ورزشی لازم نیست ورزشکار باشید . ماساژ ورزشی برای افرادی که از درد مزمن در عضلات خاص به دلیل استفاده مکرر یا مداوم و همچنین صدمات متعدد رنج می برند مفید است. اگر شغل شما مستلزم پیاده روی و ایستادن به مدت هشت ساعت در روز و بلند کردن اجسام سنگین است، ممکن است لزوماً ورزشکار نباشید، اما همچنان ممکن است آسیب های مزمن در ناحیه خاصی داشته باشید. ماساژ ورزشی از فشار عمیق و ضربه های آرام بخش در نواحی مورد نظر برای بهبود استفاده بیش از حد و افزایش عملکرد استفاده می کند.

7. ماساژ قبل از تولد

ماساژ قبل از تولد به کاهش تنش با افزایش وزن کودک در حال رشد کمک می کند، می تواند فشار خون مادر را کاهش دهد و به انعطاف پذیری برای زایمان قریب الوقوع کمک می کند. شما به پهلو یا روی یک میز طراحی شده خاص با سوراخی در وسط دراز خواهید کشید. ماساژدرمانگر شما به دلیل نقاط ماشه ای مختلف از ماساژ دادن شکم، دست ها و پاهای شما اجتناب می کند.

8. ماساژ صندلی

اگر گردن و قسمت بالایی پشت شما منابع اصلی تنش در بدن شما هستند، ماساژ صندلی مناسب است. این ماساژهای کوچک روی یک صندلی مخصوص طراحی شده انجام می شود که قفسه سینه شما رو به پشت است و سر شما در یک سوراخ معمولی میز ماساژ قرار می گیرد. برای کسانی که بیشتر روز پشت میز می نشینند، ماساژ صندلی می تواند به کاهش درد کمر، گردن و شانه ناشی از خم شدن روی میز و نگاه کردن به صفحه نمایش یا صفحه کلید کمک کند.

9. رفلکسولوژی

ماساژ رفلکسولوژی بر روی نقاط فشار در پاها، دست‌ها و گوش‌ها تمرکز می‌کند. این نوع ماساژ برای هرکسی که لمس کردن تمام بدن خود احساس راحتی نمی کند خوب است. اعتقاد بر این است که این نقاط فشار - زمانی که به درستی ماساژ داده شوند - به عملکرد اندام های حیاتی کمک می کنند. ماساژ رفلکسولوژی می تواند گردش خون و عملکرد عصبی را بهبود بخشد، سردرد را کاهش دهد و انرژی شما را افزایش دهد.

10. ماساژ لنفاوی

سیستم لنفاوی سیستم تصفیه کننده بدن شما است و برای سلامت روزمره شما بسیار مهم است که به طور طبیعی عمل کند. ماساژ لنفاوی که به عنوان تخلیه لنفاوی دستی نیز شناخته می‌شود، یک ماساژ ملایم برای تسکین تورم بافت‌های حاوی مایعات است. این تجمع مایع می تواند ناشی از یک جراحی اخیر یا شرایط پزشکی باشد. ماساژدرمانگر شما از فشار سبک استفاده می کند و ماساژ را دور از ناحیه آسیب دیده شما شروع می کند. همیشه باید با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا ماساژ لنفاوی انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر.

ماساژ درمانی و مراقبت کایروپراکتیک با هم کار می کنند

ماساژ درمانی ابزاری است که ما در Oviedo Chiropractic استفاده می کنیم تا بهترین و شخصی ترین مراقبت را برای هر یک از مشتریان خود تضمین کنیم. درمان‌های ماساژ پزشکی ما شامل ماساژ بافت عمیق، حجامت با خلاء و غیره است. ما مراقبت های شخصی را ارائه می دهیم تا هر بیمار احساس بهتری داشته باشد و شواهدی برای حمایت از آن داشته باشد. برای رزرو ماساژ پزشکی یا تنظیم کایروپراکتیک، همین امروز با ما تماس بگیرید .

همچنین میتوانید برای دانلود جدیدترین نمونه سوالات ماساژ به لینک قبل در سایت ما مراجعه فرماید.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید