معرفی کامل شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری

معرفی کامل شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری [ از بازار کار تا درآمد ماهانه ! ]
  • 1 دی 1400
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
  • نویسنده : سمیرا شیری
  • تعداد بازدید : 659

شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری

با جایگزین شدن آبگرمکن های زمینی و دیواری با پکیج این نیاز به وجود اومد که افرادی در زمینه نصب و تعمیرات پکیج آموزش ببینن و نیازهای مردم را برطرف کنند. از اونجا که پکیج ها تقریباً سیستم پیچیده ای دارن و از اتصالات برقی، گازی و لوله کشی آب تشکیل شده تعمیر و عیب یابی اونا کار هر کسی نیست.

همچنین از اونجایی که امروزه بیشتر افراد در ساختمان های خود از پکیج استفاده می کنن و تقاضا برای نصب و تعمیرات پکیج دیواری افزایش پیدا کرده ، شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری هم اهمیت بیشتری داره و بازار کار اونا بهتر و درآمدزا تر شده. به همین علت در این مقاله قصد داریم به بررسی این شغل و بازار کار اون بپردازیم.

آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری

مهارت های لازم برای شغل نصب و تعمیرات پکیج

افرادی که قصد ورود . موفقیت در بازار کار این رشته را دارند ، باید مهارت های لازم را در موارد زیر داشته باشند :

  • جوشکاری
  • لوله کشی
  • نصب پکیج
  • تست دودکش پکیج
  • تشخیص مشکلات اجزای مختلف پکیج و قطعات آنها
  • نحوه تعویض قطعات پکیج
  • رسوب گیری پکیج
  • و...

یادگیری و مهارت صدرصدی در موارد بالا الزامی نیست ، منتها فرد باید آشنایی در حد لازم را داشته باشد. همچنین علاوه بر موارد گفته شده یک تعمیرکار باید بتواند شوفاژهای متصل به پکیج را نیز رسوب گیری و راه اندازی کند.

وظیفه های تعمیرکار و نصاب پیکج های دیواری چیست؟

  1. مشاوره اولین وظیفه یک نصاب پکیج است ، در ابتدا باید به صاحب ملک که قصد نصب پکیج دارد مشورت ها و راهنمایی های لازم را ارائه دهد تا بتواند یکی از بهترین و مناسب ترین انواع پکیج را برای خانه خود انتخاب و نصب کند. انتخاب پکیج مناسب به متراژ خانه بستگی دارد و باید این مورد به خوبی توسط نصاب پکیج مورد برسی قرار گیرد.
  2. دودکش پکیج زمانی باید نصب شود که نصاب تمامی استانارد های نصب این مورد را رعایت کرده باشد. در واقع استانداردهایی که مربوط به نصب دودکش می باشد بسیار به روز است و فرد نصاب باید با این اطلاعات آشنایی و تسلط کافی داشته باشد.
  3. یکی از وضایف تعمیر کار و نصاب لوله کشی پکیج است که در این سیستم هیچ مشکلی نباید وجود داشته باشد، چرا که در این صورت نصاب مجبور است تمامی اقدامات انجام شده خود را یک بار دیگر انجام دهد.
  4. گاز شوفاژ را باید به گاز شهری متصل کنید. دقت داشته باشید که متصل کردن گاز شهری به پکیج استانداردهای خاصی دارد و فردی که در شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری فعالیت می کند باید با تمامی این استاندادرها آشنایی کافی داشته باشد.
  5. برق پکیج یکی از مواردی است که اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به درستی وصل شود. در صورتی که برق پکیج را به درستی نصب نکنید امکان دارد پکیج به خوبی کار نکند و یا دچار اتصالاتی شود که این مسئله خطرات و ضرر های مالی و گاهی جانی زیادی به همراه دارد.

بازار کار شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری در ایران

بازار کار شغل نصاب و تعمیرات پکیج دیواری در ایران

از اونجا که در بیشتر خونه ها از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی آب استفاده می شود نیاز به وجود متخصص برای تعمیر این نوع سیستم ها خیلی زیاد است. با توجه به این که امروزه برای تمام خانه های نوساز پکیج تعبیه می شود حتی در آینده هم نیاز به متخصصانی در رشته نصب و تعمیرات پکیج بیشتر خواهد شد. در ایران این شغل اشباع نشده است و بازار کار خوبی دارد. به علاوه نصب پکیج در خانه های نوساز هم باید توسط فرد متخصص صورت گیرد زیرا نصب غیر اصولی و غیر حرفه ای پکیج های دیواری می تواند خسارت های جانی و مالی به دنبال داشته باشد.

در نتیجه با در نظر گرفتن از تمامی دلایل و موارد ذکر شده ، میتوان گفت که این شغل میتواند یکی از بهترین و مناسب ترین شغل ها برای انتخاب توسط کسانی که به مهارت های لازمه ی آن علاقه دارند باشد.

عوامل مؤثر در میزان درآمد یک تعمیرکار و نصاب پکیج دیواری چیست؟

مهارت طبیعتا اولین عامل مؤثر در درآمد این شغل و تمامی شغل ها می باشد. بدیهی است که مشتریان همواره به دنبال تعمیرکاران ماهر هستند و حتی اگر از سطح مهارت شما راضی باشند شما را به اطرافیان خود نیز معرفی خواهند کرد.

عامل دیگری که می تواند منجر به افزایش درآمد تعمیرکار پکیج شود سرعت عمل است. از آن جا که پکیج آب گرم مورد نیاز اهالی منزل را فراهم می کند و در زمستان گرمای خانه را به ارمغان می آورد داشتن سرعت عمل ، برنامه ریزی و ... برای تحویل به موقع و سریع کار مشتری ، یکی از دلایل بر درآمد می باشد.

داشتن روابط عمومی بالا برای ارتباط با مشتریان یکی دیگر از عوامل مهم در درآمد و موفقیت در این شغل می باشد. زمانی که برای تعمیر پکیج وارد یک خانه یا اداره می شوید باید بتوانید با مشتری خود ارتباط برقرار کنید و هر سؤالی که باعث می شود به تشخیص شما سرعت داده شود را از او بپرسید. طبیعتا سوال درست و ارتباط به تشخیص بهتر و صحیح تر شما در حل مشکل کمک خواهد کرد.

همچنین بدیهی است که در هر رشته و شغلی انجام تبلیغات خوب، بر افزایش تعداد مشتریان و متعاقباً افزایش درآمد اثر گذار خواهد بود. امروزه تبلیغات اینترنتی یکی از مهمترین کانال ها و راه های افزایش درآمد و جذب مشتری هدف می باشد.

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

نحوه دریافت مدرک و گواهینامه رشته نصب و تعمیرات پکیج فنی و حرفه ای

گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای یکی از معتبر ترین مدارکی است که در سراسر کشور و در سطح بین المللی پس از گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون برای متقاضیان پذیرفته شده صادر می گردد. برای دریافت این کارت باید پرداخت هزینه و ثبت شماره شناسایی در سامانه سازمان فنی و حرفه ای کشور را سپری نمود. برای دریافت مدرک رشته نصب و تعمیرات پکیج فنی و حرفه ای نیز میتوانید با مراجعه به یکی از آموزشگاه های رسمی معرفی شده در سایت سازمان فنی و حرفه ای کشور مراحل را گذرانده و مدرک مورد نظر را اخذ نماید.

نمونه سوالات رشته نصب و تعمیرات پکیج فنی و حرفه ای

مجموعه آزمونیکا با جمع آوری پرتکرار ترین و مهم ترین نمونه سوالات پکیج شوفاژ دیواری (تعمیر) فنی و حرفه ای ، همچنین با فراهم نمودن فضایی مشابه با امتحان اصلی این رشته ، صدور کارنامه آنلاین و مشاهده تمامی سوالات و پاسخ ها در پنل ، قبولی آسان در این رشته را برایتان میسر می سازد.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید