10 ترفند جدید کیک سازی در سال 2023

10 ترفند جدید کیک سازی در سال 2023 ( راز ویژه موفقیت )
  • 6 اسفند 1401
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
  • نویسنده : سمیرا شیری
  • تعداد بازدید : 1396

اگر آشپزی هستید که نمی توانید در برابر انداختن یک مشت از این و پاشیدن آن مقاومت کنید، ممکن است متوجه شوید که پختن غذا می تواند کمی مورد توجه قرار گیرد. پخت و پز یکی از زمینه های آشپزی است که مجوز هنری را مورد توجه قرار نمی دهد. اما چند قانون اساسی پخت را رعایت کنید و موفقیت مطمئناً دنبال می شود ...

  • از یک دستور پخت خوب استفاده کنید

برای نتایج تضمین شده مهم است که دستور پخت را به طور کامل دنبال کنید تا کیک شما همیشه به خوبی دستور پختی باشد که استفاده می کنید. با یک دستور غذا از منبعی که به آن اعتماد دارید شروع کنید. بسیاری از دستور العمل ها، به ویژه در اینترنت، آزمایش و آزمایش نشده اند (دستورهای ما امتحان شده اند!)

  • از اندازه قالبی که در دستور ذکر شده استفاده کنید و خوب خط بکشید

روغن پخت برای آستر بسیار خوب عمل می کند زیرا نچسب است. کره نرم شده با آرد یا روغن پودر شده با آرد جایگزین هستند. البته از چربی زیاد استفاده نکنید وگرنه کناره های کیک را سرخ می کنید. اگر کیک را برای مدت طولانی می‌پزید (مثلاً کیک میوه‌ای غنی)، بهتر است قسمت بیرونی قالب را با کاغذ قهوه‌ای و نخ بپیچید تا لبه‌ها نسوزند.

آموزش کیک سازی حرفه ای

  • فر را از قبل گرم کنید

اگر کیک را در فری قرار دهید که به اندازه کافی داغ نیست، روی طرز پخت آن تأثیر می گذارد. فرهای فن دار می توانند کیک را کمی خشک کنند، بنابراین برای ماندگاری بیشتر از تنظیمات معمولی استفاده کنید.

  • در مورد وزن ها و مواد تشکیل دهنده دقیق باشید

اطمینان حاصل کنید که از اندازه ها و مواد تشکیل دهنده دقیق همانطور که در دستور غذا گفته شده است استفاده می کنید. اگر می‌خواهید کیکتان بیشتر ور بیاید یا آرد معمولی را جایگزین آرد کنید، نمی‌توانید فقط بیکینگ پودر بیشتری اضافه کنید. برای اطمینان از دقت، به جای رومیزی از قاشق های اندازه گیری استفاده کنید. همچنین، از اختلاط اندازه گیری های امپریال و متریک خودداری کنید، یکی یا دیگری را انتخاب کنید.

  • مطمئن شوید که مواد در دمای مناسب هستند

بیشتر دستور العمل ها نیاز دارند که چربی و تخم مرغ در دمای اتاق باشد. اگر کره را مستقیماً از یخچال بردارید، خوب خامه نمی‌شود و تخم‌مرغ‌های سرد می‌توانند مخلوط کیک را منسجم کنند.

  • تا جایی که می توانید هوا را وارد کیک کنید

کره و شکر را هم بزنید تا رنگ و بافت آن روشن شود. این کار باعث افزایش هوا و حجم کیک می شود و نتیجه سبک تری به شما می دهد.  آرد و سایر مواد ذکر شده را با هم الک کنید تا مخلوط شوند، هوا اضافه کنید و راحت‌تر تا شوند. یک بادکنک بزرگ (به آرامی استفاده می‌شود) بهترین کار برای تا زدن است، زیرا کمک می‌کند از گلوله‌های آرد جلوگیری شود، اما روی مخلوط زیاد کار نمی‌کند. وسوسه نشوید که به شدت هم بزنید زیرا این کار باعث از بین رفتن هوا و ایجاد کیک سنگین می شود.

  • وقتی مخلوط کیک درست شد، آن را مستقیم در فر قرار دهید

عامل افزایش دهنده به محض تماس با هر یک از مواد "مرطوب" شروع به کار می کند، بنابراین برای اطمینان از بالا آمدن خوب مخلوط کیک شما باید بلافاصله داخل فر برود.

  • کیک را در قفسه مناسب قرار دهید و در فر را بسته نگه دارید

پس از داخل شدن کیک، از باز کردن درب تا زمانی که تقریباً پخته شد، خودداری کنید. اگر اجازه دهید هوای سرد وارد فر شود، کیک احتمالاً در هم می‌ریزد، باید صبر کنید تا به درستی تنظیم شود و قبل از نگاه کردن به آن نگاه کنید. به همین ترتیب، زمانی که کیک را در فر قرار می دهید، آن را آویزان نکنید و اجازه دهید تمام حرارت خارج شود.

ترفند های کیک خانگی

  • به زمان پخت پایبند باشید

اگر از قالب مناسب استفاده کرده اید و فر خوبی دارید، زمان بندی ذکر شده در دستور غذا باید دقیق باشد. از آنجایی که فرها متفاوت هستند، درست قبل از پایان زمان پخت، کیک را بررسی کنید. کیکی که از طریق پخته شده است، اگر در اطراف لبه ها یا وسط فشار داده شود، باید همان حس را داشته باشد. همچنین سیخی که در مرکز فرو می‌شود باید خشک بیرون بیاید. اگر کیک شما به درستی پخته نشده اما قهوه ای به نظر می رسد، می توانید روی آن را با کمی کاغذ روغنی مرطوب بپوشانید.

  • کیک های خنک کننده

دستور العمل ها معمولاً دستورالعمل هایی را برای خنک شدن ارائه می دهند، اما به عنوان یک قاعده کلی، بیشتر کیک های اسفنجی بهتر است برای چند دقیقه باقی بمانند و سپس روی یک قفسه خنک کننده قرار داده شوند تا لبه های آن خیس نشود. کیک های میوه ای غنی بهتر در قالب خنک می شوند.

 

برای دانلود نمونه سوالات کیک ساز فنی و حرفه ای به لینک قبل مراجعه کرده و پس از شرکت در آزمون های تستی مهارت خود را برای آزمون اصلی فنی و حرفه ای بسنجید.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید