بهترین نکات مراقبت از ناخن

بهترین نکات مراقبت از ناخن - 15 نکته برای ناخن های سالم و قوی
  • 3 مرداد 1402
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
  • نویسنده : سمیرا شیری
  • تعداد بازدید : 362

چه از آن دسته افرادی باشید که از نظر مذهبی ناخن های خود را به عنوان نوعی مراقبت از خود رنگ می کنند و چه کسی که دائماً کوتیکول های خود را می چیند و می جود، همه ما مشتاق داشتن ناخن های سالم و کاملاً مانیکور شده هستیم. ناخن‌های مرتب شده شما را فوراً براق به نظر می‌رساند (جناسی در نظر گرفته شده!) و حتی می‌تواند دست‌ها را جوان‌تر نشان دهد.

برای مقابله با اثرات شستشوی اضافی دست ها و نادیده گرفتن مراجعه به سالن، ما با متخصصان مراقبت از ناخن صحبت کردیم تا دقیقاً بدانیم چه کاری باید برای ناخن های خود انجام دهید - اما ابتدا، چگونه می توانید تشخیص دهید که ناخن های خود سالم هستند ؟ در اینجا چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

نشانه های ناخن های سالم :

  • رنگ صفحات ناخن صورتی مایل به سفید است
  • کوتیکول ها وجود دارند (پس آنها را نبرید!)
  • ناخن‌ها و نوک‌های سفید دارای طول یکسان هستند
  • بخش برجسته سفید به شکل نیمه ماه (به نام لونولا) در پایه ناخن

نشانه های ناخن های ناسالم:

  • لایه برداری یا شکافتن ناخن ها می تواند خشکی یا نتیجه کمبود ویتامین باشد
  • لکه های ریز سفید معمولاً به این معنی است که ناخن های خود را می جوید یا اغلب آنها را رنگ می کنید
  • شیارهای افقی می تواند ناشی از استرس، تب بالا یا گیر کردن انگشت شما باشد
  • پوست قرمز و متورم اطراف ناخن می تواند ناشی از برداشتن یا گاز گرفتن کوتیکول ها باشد
  • ناخن های قاشقی می تواند نشانه کمبود آهن یا کم خونی باشد

اگر نگران سلامت ناخن خود هستید، مهم است که با یک متخصص پوست مشورت کنید. دانا استرن ، پزشک متخصص پوست و مراقبت از ناخن در نیویورک، می‌گوید: از آنجایی که ناخن‌های شما فوق‌العاده قابل مشاهده هستند، تشخیص اینکه مشکلی پیش آمد آسان‌تر است - به این معنی که اگر کمک دریافت کردید می‌توانید زودتر آن را درمان کنید. اکنون در اینجا نحوه داشتن ناخن های قوی و سالم آورده شده است :

1. دستان خود را بسیار تمیز نگه دارید.

پس از شستن دست‌ها، مطمئن شوید که ناخن‌ها کاملاً عاری از لکه هستند، ابتدا تمام آثار لاک را با پاک‌کننده‌های بدون استون پاک کنید، که ناخن‌ها را خشک نمی‌کند. آوا شامبان، پزشک متخصص پوست در لس آنجلس و نویسنده کتاب Heal Your Skin ، توصیه می‌کند که صابون را روی یک مسواک تمیز بمالید، سپس به آرامی ناخن‌ها و پوست اطراف را بشویید تا کثیفی‌ها را پاک کنید و پوست مرده را بدون مواد شیمیایی خشن و خشک‌کننده لایه برداری کنید .

2. با ناخن های خود ملایم باشید.

ناخن های شما ظریف هستند، پس با آنها اینطور رفتار کنید. دکتر استرن می گوید: از استفاده از ابزارهای فلزی زیر ناخن خودداری کنید، زیرا کندن بیش از حد می تواند باعث جدا شدن صفحه ناخن از پوست شود (عارضه ای به نام اونیکولیز) که برای افراد بالای 50 سال رایج است. تمیز کردن با مواد شیمیایی و شستن ظروف با دست نیز می تواند ناخن ها را ضعیف کند. جانت پریستوفسکی، متخصص پوست در نیویورک، می گوید: با پوشیدن دستکش های لاستیکی، وینیل، نیتریل یا پلاستیک از آنها محافظت کنید.

3. ناخن های خود را مرتباً کوتاه کنید.

به گفته دکتر پریستوفسکی، کوتاه کردن یکنواخت برای ناخن‌ها به همان اندازه که برای موهایتان مهم است، اهمیت دارد و ناخن‌ها را کمتر مستعد گرفتگی و شکستگی می‌کند. بنابراین سعی کنید هر دو هفته یکبار آنها را گیره دهید و زمانی که دیدید ناخن هایتان چگونه پاسخ می دهند، فرکانس را در صورت نیاز تنظیم کنید.

4. سلامت ناخن ها را به طول اولویت دهید.

ناخن‌های بلند زیبا هستند، اما اگر فردی هستید که با ناخن‌های آویزان یا شکستگی دست و پنجه نرم کرده‌اید، دکتر شامبان توصیه می‌کند که ناخن‌هایتان را کوتاه نگه دارید – حداقل برای مدتی که اجازه می‌دهید قوی‌تر شوند. مدل کوتاه‌تر با لبه‌های گرد مرتب به نظر می‌رسد و مدیریت آن آسان‌تر است، بنابراین لازم نیست ناخن‌های خود را در معرض فرسایش و پارگی اضافی قرار دهید. تا زمانی که هر ناخن شکل یکنواختی داشته باشد و با نه همسایه خود مطابقت داشته باشد، طول اضافه شده را از دست نخواهید داد.

5. همیشه سوهان ناخن را در دست داشته باشید.

اگر کار یا تمرین روتین شما ناخن‌هایتان را در معرض آسیب احتمالی قرار می‌دهد، دکتر پریستوفسکی توصیه می‌کند که یک سوهان ناخن را برای صاف کردن لبه‌های ناهموار در محل نگه دارید. برای صاف‌ترین سطح، با دانه‌های ناخن خود در یک جهت کار کنید. به جای تخته ایموری که می تواند باعث کنده شدن و گیر کردن ناخن ها شود، از سوهان ناخن شیشه ای (که کریستال نیز نامیده می شود) استفاده کنید . دکتر استرن می گوید: سوهان شیشه ای لبه یکنواختی را برای ناخن ایجاد می کند و می تواند روی ناخن های ضعیف، شکننده و آسیب دیده استفاده شود.

6. مراقبت از ابزار ناخن خود را نیز فراموش نکنید.

ضدعفونی کردن ابزار ناخن در بین استفاده‌ها به همان اندازه مهم است که مرتب برس‌های آرایشی خود را تمیز کنید و به همان دلیل - باکتری‌ها. دکتر پریستوفسکی توصیه می کند برای اینکه ناخن های خود را عاری از عفونت نگه دارید، ابزارهای فلزی را با آب و صابون بشویید و سپس با الکل مالشی پاک کنید. و فراموش نکنید که به طور مرتب ابزارهای یکبار مصرف مانند تخته سنباده را جایگزین کنید. هیچ دلیلی برای ادامه استفاده از یک ابزار پاره شده وجود ندارد، زمانی که چرخاندن آن در یک ابزار جدید برای چند دلار بسیار آسان است.

شاید بخوانید : مراحل اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگر ناخن

7. کوتیکول های خود را به حال خود رها کنید.

کوتیکول هدف بسیار مهمی دارد: ناحیه پایه ناخن را می‌بندد. بنابراین دو بار در مورد بریدن یا برداشتن کوتیکول فکر کنید، زیرا می تواند مهر محافظتی را بشکند و شما را در برابر باکتری ها و احتمال عفونت (و همچنین اشک های دردناک و ناخوشایند) آسیب پذیر کند. دکتر استرن می‌گوید مراقبت از کوتیکول‌ها همچنین به کاهش ناخن‌های مخوف کمک می‌کند. اگر نیاز دارید کوتیکول‌هایتان را عقب برانید، دبی پالمر، مدیر پزشکی همکاران پوست نیویورک در هریسون، نیویورک، توصیه می‌کند این کار را هفته‌ای یک‌بار بعد از دوش گرفتن (زمانی که پوست نرم است) با استفاده از چوب نارنجی چوبی انجام دهید. کار را با ماساژ دادن کوتیکول ها و ناخن ها با روغن کوتیکول یا درمان به پایان برسانید. دانوسیا ونک، شیمیدان آزمایشگاه زیبایی GH می گوید: تقویت کننده های سرم مانند به سرعت جذب می شوند و معمولاً حاوی مرطوب کننده هایی برای آبرسانی به ناخن های خشک و شکننده هستند.

8. از ناخن های خود با پوشش پایه محافظت کنید.

هنگامی که ناخن های خود را در خانه رنگ می کنید، از بیس کت غافل نشوید . دکتر پریستوفسکی خاطرنشان می کند که این مرحله هم از لک شدن ناخن ها توسط لاک محافظت می کند و هم کمک می کند رنگ فقط با یک لایه اشباع تر و مات تر به نظر برسد. Wnek می‌گوید، حتی بدون رنگ، "لاک‌های تقویت‌کننده یک پوشش سخت براق روی ناخن‌ها ایجاد می‌کنند، نوک‌ها را تقویت می‌کنند، آنها را ضخیم‌تر نشان می‌دهند و می‌توانند در برابر آسیب محافظت کنند." و اگر واقعاً می‌خواهید همه چیز را به سطح بعدی ببرید، دکتر شامبان پیشنهاد می‌کند که بین هر لایه لایه‌ای از براقیت اضافه کنید تا درخشندگی و محافظت بیشتری ایجاد کنید.

9. برچسب های روی پولیش خود را بخوانید.

درست مانند آرایش و مراقبت از پوست، همه برندهای لاک ناخن برابر نیستند، بنابراین مطمئن شوید که یک محصول خوب می‌خرید یا از آن استفاده می‌کنید. دکتر دبی پالمر از شما می‌خواهد از پولیش‌های حاوی مواد شیمیایی سمی مانند دی‌بوتیل فتالات، فرمالدئید و تولوئن دوری کنید، زیرا این سموم می‌توانند به شکنندگی، شکافتن و ترک خوردن کمک کنند.

10. برای جلوگیری از تراشه ناخن از تاپ کت استفاده کنید. 

فکر نکنید که بتوانید از تاپ کت هم صرف نظر کنید. این مرحله به همان اندازه مهم است، زیرا روکش به رنگ لاک می‌پوشد و براقیت مورد نیاز را به انگشتان شما می‌بخشد. دکتر پریستوفسکی توصیه می‌کند که هر سه روز یک‌بار یک لایه رویه دیگر اضافه کنید تا بریدگی را کاهش دهید، بنابراین بیشترین بهره را از مانیکور خود خواهید برد.

شاید بخوانید : زیباترین مدل های کاشت ناخن 2023

11. درمان های اکریلیک یا ژل را به مقدار کم انجام دهید.

هر متخصص ناخنی که با او صحبت می کنید تمام تلاش خود را می کند تا شما را از مانیکورهای اکریلیک یا ژلی دور کند - به همان اندازه که ماندگاری و راحتی دارند، زیرا روی ناخن بسیار سخت هستند. اما اگر مشتاق دریافت آنها هستید، راه‌هایی برای به حداقل رساندن آسیب به دست‌ها و ناخن‌هایتان وجود دارد. مشکل اصلی مانیکور ژلی قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در دستگاه خشک کن است که می تواند به پوست زیر و اطراف ناخن آسیب برساند و منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان شود. برای کمک به کاهش این خطر، دکتر پریستوفسکی توصیه می‌کند قبل از عمل از یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 تا 50 استفاده کنید تا از آسیب جلوگیری کند، یا می‌توانید دستکش‌های مخصوصی را امتحان کنید که فقط خود ناخن‌ها را در معرض دید قرار می‌دهد و بقیه دست‌های شما را در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کند . همچنین یک سرویس حرفه‌ای وجود دارد که آزمایشگاه زیبایی موسسه Good Housekeeping می‌گوید ناخن‌های شما را خراب نمی‌کند: سرویس سالن Shellac Luxe CND که جایزه زیبایی خانه‌داری خوب را در سال 2019 دریافت کرد .

12. به ناخن های خود استراحت دهید.

هنر ناخن مفصل و آن رنگ‌های پررنگ با رنگدانه‌های زیاد را برای آخر هفته ذخیره کنید و در بقیه هفته به ناخن‌هایتان زمان استراحت دهید و با براقی شفاف ترمیم کنید. دکتر شامبان هشدار می دهد که رفتن از یک رنگ لاک قوی به رنگ دیگر بدون وقفه به ناخن ها می تواند آنها را خشک، زرد و به مرور زمان حتی ساختار ناخن را ضعیف کند. دکتر استرن موافق است و می گوید که پاک کننده های لاک ناخن نیز می تواند دلیل ضعیف شدن ناخن های شما باشد. او می‌گوید: گاهی اوقات طبیعی بودن می‌تواند تنها چیزی باشد که ناخن‌های شما برای جوان‌سازی و طراوت به آن نیاز دارند.

13. دست ها و ناخن های خود را مرتب مرطوب کنید.

قبل از خواب صورت خود را مرطوب می کنید ، پس همین کار را برای ناخن های خود نیز انجام دهید. هالی فالکون، متخصص ناخن در شهر نیویورک، دوست دارد از ترکیبی از روغن بادام و آووکادو استفاده کند تا کوتیکول ها و ناخن ها را هیدراته نگه دارد، اما هر روغن غنی از مواد مغذی یا مرطوب کننده این کار را انجام می دهد. حتی می توانید از یک بالم لب استفاده کنید . ونک می‌گوید: «فرمول‌های مؤثر حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین، نرم‌کننده‌هایی مانند روغن‌های چرب و مواد انسدادی مانند سیلیکون‌ها هستند که با هم برای آبرسانی به ناخن و پوست کار می‌کنند.

14. هنگام شستن ظرف ها دستکش بپوشید.

بااز هم می‌گوییم: هر زمان که با مواد شیمیایی خشن تمیز می‌کنید، باغبانی می‌کنید ، یا هر کاری انجام می‌دهید که شامل خیس کردن یا کثیف شدن دست‌هایتان باشد، باید از دستکش‌های لاستیکی، وینیل، نیتریل یا پلاستیکی استفاده کنید - که برخی از آنها دارای روکش نخی هستند. تمیز کردن ظروف با دستکش‌های بدون آب گرم و صابون می‌تواند ناخن‌ها را ضعیف کند، در حالی که تمیز کردن آن‌ها با خاک باغبانی نیاز به سطحی از تمیز کردن دارد که می‌خواهید تا حد امکان از آن اجتناب کنید. به طور مشابه، زمانی که هوا سرد است، به یاد داشته باشید که یک جفت دستکش یا دستکش بپوشید تا هوا و باد سرد کار سختی را که برای مرطوب کردن انجام داده‌اید خنثی نکند و پوستی خشک، پوسته پوسته و پوسته پوسته برای شما ایجاد نکند.

15. غذاهای غنی از پروتئین را مصرف کنید.

ناخن‌های شما از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده‌اند، بنابراین مانند شفافیت پوست یا درخشش موهایتان، می‌توانید با اصلاح رژیم غذایی ناخن‌هایتان را بهبود ببخشید . فالکون توصیه می کند که ویتامین ها و مکمل هایی مانند بیوتین، ویتامین E و روغن ماهی را به رژیم روزانه خود اضافه کنید، در حالی که دکتر پالمر غذاهای غنی از پروتئین مانند لوبیا، ماهی و آجیل را توصیه می کند. تنها چیزی که هر متخصصی با آن موافق است: هنگامی که ترکیبی را که برای شما مناسب است را انتخاب کنید، با ناخن های قوی تر و شفاف تر پاداش خواهید گرفت.

مجموعه آزمونیکا با جمع آوری پرتکرار ترین و مهم ترین سوالات آرایشگر ناخن ، همچنین با فراهم نمودن فضایی مشابه با امتحان اصلی این رشته ، صدور کارنامه آنلاین و مشاهده تمامی سوالات و پاسخ ها در پنل ، قبولی آسان در این رشته را برایتان میسر می سازد.

 

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید