دسته بندی نشده
دانلود سوالات خدمات الکترونیک ، ویژه دانشگاه علمی کاربردی ( نوشته : محمد علی ترکمانی ) از سایت آزمونیکا . این نمونه سوالات در قالب فایل PDF بوده و پس از خرید اشتراک از بالای سایت بلافاصله قابل دانلود خواهد بود. علاوه بر نمونه سوالات این پکیج شامل خلاصه کتاب به صورت بسیار ساده و اصولی می باشد که قبولی شما در آزمون این درس را صدرصد تضمین می کند.
((( بعد از خرید به فایل های سوالات و جواب آنها + خلاصه کتاب دسترسی خواهید داشت )))
نمونه سوالات تستی خدمات الکترونیکی علمی کاربردی ( محمدعلی ترکمانی ) :
1. هدف از خدمات الکترونیکی فعالیتی است که :
الف) وابسته به مکان وزمان است
ب) ساعت خاصی دارد
ج) به راحتی ارائه نمیشود
د) ارائه سریع خدمات وانجام سریع امور بدون نیاز فیزیکی در محل است ✅
2. خدمات الکترونیکی بر کدام بستر ارایه خدمت مینماید ؟
الف) اینترنت ✅
ب) اینترانت
ج) اترنت
د) ایکسترانت
3. دفاتر خدمات الکترونیکی شهر مربوط به کدام گذینه میباشد؟
الف) دستگاه قضایی
ب) دولت
ج) شهرداری ✅
د) هیچکدام
4. اغاز شبکه اینترنت مربوط به کدام سال است.
الف) 1955 میلادی
ب) 1957 میلادی ✅
ج) 1948 میلادی
د) 1956 میلادی
5. شخصی به نام ....طرحی در زمینه توسعه اتصاالت رایانه های جهانی ارائه کرد که از طریق آن بتوان به انواع اطلاعات و فایل های جامعه فیزیک دست یافت.
الف) باربارا
ب) برنزلی ✅
ج) اندرسن
د) استیون
6. مستر کارت جزوه کدامیک از کارتهای الکترونیکی میباشد.
الف) کارت خرید
ب) کارت بدهی
ج) کارت هزینه
د) کارت اعتباری ✅
7. کدام یک از سرویسهای ITSدر حوزه ایمنی و کنترل سرعت نیست؟
الف) کنترل خودکار ترافیک
ب) نظارت بر شرایط جوی
ج) سیستم افزایش دید راننده
د) هدایت دینامیکی مسیر ✅
8. کدام گزینه بیانگر مراحل چرخه ی تجارت به ترتیب است؟
الف) فعالیت های پیش از فروش.انجام معامله.تسویه حساب.خدمات پس از فروش ✅
ب) فعالیت های پیش از فروش.انجام معامله.خدمات پس از فروش.تسویه حساب
ج) فعالیت های پیش از فروش.تسویه حساب.انجام معامله.خدمات پس از فروش
د) انجام معامله.تسویه حساب.فعالیت های پیش از فروش.خدمات پس از فروش
9. کدام گزینه صحیح می باشد؟
الف) پروتکلهای https ,http تفاوتی باهم ندارند.
ب) پروتکل httpداده ها را رمز گذاری می کند.
ج) پروتکل httpsداده ها را بصورت متن ساده انتقال می دهد.
د) پروتکل https اطالعات را میان کاربر و سرویس دهنده وب رمز گذاری می کند. ✅
10. خدمات الکترونیک پلیس➕۱۰ نمونه از کدام خدمات هست.
الف) خدمات الکترونیک ✅
ب) خدمات دادگاه
ج) پورتال سازمانی
د) هیچ کدام
کتاب "خدمات الکترونیکی"، نوشته محمدعلی ترکمانی و مهیار صدری شجاعی، توسط انتشارات مرکز نشر دانشگاهی (دانشگاه جامع علمی کاربردی) منتشر شده است. موضوع اصلی این اثر به مدیریت، خدمات الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی، و نقش اینترنت در مدیریت دولتی میپردازد. این کتاب به طور جامع به معرفی انواع خدمات الکترونیکی و تبیین مفاهیم مرتبط با آن میپردازد. این منبع آموزشی نه تنها برای دانشجویان بلکه برای عموم مردم نیز بسیار ضروری به نظر میرسد.
بخش هایی از خلاصه جزوه کتاب خدمات الکترونیکی
خدمات الکترونیک:
تعریف خدمات الکترونیک: خدمات الکترونیکی به خدماتی گفته میشود که در بستر اینترنت ارائه شده و هدف آن ارائه سریع خدمات و انجام سریع کلیه امور بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل است.
تیتر ضرورت خدمات الکترونیک: در عصر حاضر که عصر ارتباطات میباشد سرعت انتقال داده ها و اطلاعات حرف نخست را میزند، لذا الکترونیکی کردن وظایف امری حائز اهمیت بوده و به نحوی که بهرهگیری از نتیجه های جدید حداقل نیروی انسانی و هزینه یک سیستم خدمات رسانی پرسرعت و با دامنهی نفوذ و تأثیرگذاری بیشتر و کارآمد را باعث شده و کارکنان به جای پرداخت روش های کهنه و سنتی با به رهگیری از ابزار الکترونیک سازمان ها را در راستای نیل به اهداف برنامه ریزی شده سوق میدهند تا پل ارتباطی مردم و مسئولان مستحکم تر و قابل اطمینان تر شود.
نکات قابل توجه در ارائه ی خدمات الکترونیک:
-
فرهنگ سازی مناسب در ادارات میان کارمندان
-
فرهنگ سازی مناسب میان مردم و مراجعه کنندگان به ادارات دولتی
-
فراهم سازی زیرسازمان دولتی و شبکه های اینترنت و مخابراتی
-
اعتماد به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های آن
-
به اشتراک گذاشتن تجربه های موفق و ناموفق در سازمان های مختلف در زمینه ارائه خدمات الکترونیک
-
توجه به استانداردهای علمی در زمینه ی ارائه خدمات الکترونیکی
تعریف دولت الکترونیک:
دولت الکترونیک عبارت است از کابرد فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ارتقاء و کارایی و تعامل اطلاعاتی بین دولت ها و همچنین درون شهروندان و دولت و بنگاه های تجاری که خود موجب توانمندی شهروندان از طریق دسترسی به اطلاعات میشود. در واقع میتوان گفت دولت الکترونیک برای اطلاع رسانی و خدمات رسانی به موقع دقیق و کارا در 24 ساعت شبان هروز و 7 روز هفته و تمامی روزهای سال از طریق وسایل ارتباطی گوناگون است.
تعریف کانال های ارتباطی:
کارگزاران و مدیران دولتی و شهروندان با برخورداری از کانال های ارتباطی به هنگام به دنبال افزایش مراکز تماس مشتریان هستند. شهروندان تمایل بیشتری به استفاده از روش ها و ارتباطات الکترونیکی دارند، به ویژه که این نوع ارتباط با حذف کاهش مشکلات ارتباطات زمینه افزایش دسترسی و کالایی را بالا ببرد. مهمترین کانال های ارتباطی عبارتند از: تلویزیون، تلفن، اینترنت، موبایل و ...
توجه توجه :
هم اکنون میتوانید با پرداخت حق اشتراک جزئی از بخش بالای سایت ،
فایل های PDF نمونه سوالات با جواب + جزوه خلاصه کتاب را به صورت کامل دانلود کنید.
نظرات 0