دسته بندی نشده
توجه : برای دانلود کامل فایل های نمونه سوالات *** همراه با پاسخنامه *** و خلاصه مباحث بازاریابی برای استخدامی از بخش بالا میتوانید اقدام به خرید فوری فایل ها کنید ، پس از خرید قابلیت دانلود فوری فایل ها برای شما فعال خواهد شد.
نمونه سوالات مباحث بازاریابی :
((( بعد از خرید به پاسخنامه کامل سوالات دسترسی خواهید داشت )))
1. من یک بازرگانم ابزاري و براي پرداخت وجوه کالاي خریداري شده خواهم می این جملـه در بازاریـابی معـرف چیست؟
الف) تقاضای مشتری
ب) خواسته مشتری
ج) نیاز مشتری
د) مبادله با مشتری
2. رشد آهسته ، سودآوری نزولی و تعداد رقبای زیاد از ویژگی های کدام یک از مراحل دوره عمر یک خدمت محسوب می شوند؟
ب) معرفی
ج) رشد
د) زوال
3. مجموعه باورهای مشتریان نسبت به یک بانک و تصویر ذهنی آنها از نام بانک را چه می نامند؟
الف) ارزش اسمی بانک
ب) تبلیغات شفاهی بانک
ج) برند بانک
د) کیفیت خدمات بانک
4. مهمترین مزیت ارایه خدمات الکترونیکی به مشتریان از نگاه بانک ها کدام است؟
الف) کوتاه شدن صف
ب) افزایش سرعت
ج) رقابت با رقبا
د) کاهش هزیینه
5. اندازه هر بازاري به تعداد... ..... موجود بستگی دارد .
الف) عمده فروشان
ب) خرده فروشان
ج) رقبا
د) خریداران
6. کدام یک از گزینه هاي زیر از عوامل اصلی تقسیم بندي بازار بانکی به شمار نمی رود؟
الف) رفتار
ب) جمعیت
ج) اقتصاد
د) تکنولوژی
7. خلق ارزش افزوده برای مشتری به چه معناست ؟
الف) ارائه سود بالاتر به مشتری
ب) دادن تخفیف در خدمات
ج) دادن خدمات فراتر از انتظار مشتری
د) اعطای خدمات سودآورتر برای بانک مشتری
8. کدام گزینه در رابطه با قیمت گذاري در شرایط رقابت کامل صحیح است ؟
الف) خریدار به تنهایی می تواند بر قیمت فروش کالا تأثیر بگذارد
ب) فروشنده به تنهایی می تواند بر قیمت فروش جاري تأثیر بگذارد .
ج) فروشنده می تواند برای کالایی که عرضه می کند قیمتی بالاتر از قیمت جاری مطالبه کند.
د) هیچ یک از خریداران و فروشندگان به تنهایی قادر نیستند بر قیمتهای فروش جاری تاثیر بگذارند.
9. عمل دامپینگ از کدام نوع سیاست قیمت گذاري تبعیت می کند؟
الف) تثبیتی
ب) فریب دهنده
ج) فرصت طلبانه
د) تنبیهی و تخریبی
10. چه شرطی در روش قیمت گذاري اساس بر منحنی تجربه حاکم نیست؟
الف) تورم شدید اقتصادي وجود نداشته باشد
ب) شما باید از نظر تجربه پیشاپیش رقبا باشید .
ج) مشتریان باید نسبت به قیمت محصول حساس باشند.
د) افزایش تولید باید به پایین آمدن زیاد هزینه هاي تولید منجر شود.
جزوه مباحث بازاریابی برای استخدامی :
توجه : بعد از خرید فایل ، تمامی نمونه سوالات *** همراه با پاسخنامه *** و جزوه به صورت کامل و دائمی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
معرفی بازاریابی
پایان گرفتن جنگ سرددر دهه 1990 به آزاد شدن منابع و فزونی گرفتن نیاز به محصولات سرمایه اي براي ایجاد زیر ساخت هاي مناسب اقتصادي انجامید. در این دوران اروپاي غربی به ایجاد بازاري مشترك و اروپاي شرقی به صورت بازاري آماده براي محصولات غربی درآمد. از سوي دیگر بدهیهاي خارجی بسیاري از کشورها را فلج کرد. این کشورها با وجود نیازمندي فراوان، با مشکل قدرت خرید روبرو شدند، ازاین رو کشورهاي پیشرفته براي کسب بازار به رقابت پرداختند. در این زمان استفاده از شیوه ها و فنون بازاریابی مورد توجه قرار گرفت. بررسی ها نشان داده که ناموفق بودن شرکتها از ناتوانی دربهره گیري از فنون بازاریابی است. این شرکت ها تحولات بازار و تغییرات الگوي مصرف را نادیده گرفتندوکسب سود بیشتر را به رضایت مشتري ترجیح دادند. اماموفقیت شرکت هاي تري ام. ومک دونالدزازکه از توجه دقیق به نیاز مشتري، بازاروانگیزه کارکنان در راستاي افزون برکیفیت محصولاتشان سرچشمه می گرفت، سبب شد تا تدوین استراتژي کاراي بازاریابی دراولویت قرار گیردواغلب شرکتهاي کوچک وبزرگ رفته رفته از تفاوت بین فروش وبازاریلبی آگاه شوند. براي سازمان هاي غیر تجاري، مانند موزه ها، دانشگاه هافمراکز دینی ونهادهاي دولتی، بازاریابی به منزله ي روش ووسیله اي براي ارتباط با مردم است.
تعریف بازاریابی جدید
به نظر فیلیپ کاتلر، بازاریابی عبارت است از: "فعالیتی انسانی در جهت ارضاي نیازها وخواسته ها از طریق فرایند مبادله "
- نیاز و خواسته ها
منشاورکن اساسی نظام بازاریابی، نیاز وخواسته هاي انسان است. محصول زاییده نیاز بشر است، هر چیزي را که خدمتی ارائه دهد یا نیازي را برآورده سازد، میتوان محصول قلمداد کردکه شامل افراد، مکان ها، سازمان ها، خدمات وعقاید است. به عبارت دیگرمحصول عبارت است از چیزي که قادر به ارضاي یک خواسته باشد. نیاز بیان کننده ي حالت محرومیت احساس شده در فرد است. محصولات به هر اندازه که خواسته هاي فرد را برآورده کنند داراي ارزشند. خواسته در بازاریابی، شکل برآورده ساختن نیازهاست وتقاضا توانایی رفع خواسته است.
- مبادله
بازاریابی از زمانی آغاز میشود که فرد تصمیم می گیرد نیازها وخواسته هایش را از طریقی خاص که آن را"مبادله"می نامیم، ارضا کند. مبادله یکی از چهار انتخاب گوناگونی است که فرد براي ارضاي نیازهاي خود ازآنها استفاده میکند. اولین انتخاب خود تولیدي است. انسان گرسنه، گرسنگی خود را از طریق شکار و. . . برطرف می کند. در این جا نه بازاري وجود دارد و نه بازاریابی دومین انتخاب فرد استعانت از دیگران است. فرد گرسنه از فردي دیگر به عنوان کار خیرغذا طلب می کندو چیزي جز قدردانی عرضه نمیدارد. سومین انتخاب فرد اعمال زور است. فرد گرسنه می تواند بازور یا دزدي غذا را از چنگ دیگري در بیاورد. در این جا از قدر دانی خبري نیست. چهارمین انتخاب فرد مبادله است. فرد گرسنه می تواند به فرد دیگري که غذا دارد مراجعه کرده، منبعی را براي مبادله با غذا پیشنهاد کند. این منبع می تواند پول، محصول یا خدمتی باشد که براي صاحب غذا داراي ارزش است. در مبادله باید:
1) دو طرف وجود داشته باشد
2) هر طرف چیزي با ارزش براي طرف دیگر داشته باشد
3) هر طرف مجاز به پذیرش یا رد پیشنهاد طرف دیگر باشد
اگر این شرلیط موجود باشد، امکان مبادله نیز وجود خواهد داشت.
- بازار
تعریف بازار عبارت است از " محلی براي مبادلات بالقوه " اگر براي محصول یا خدمت ما حتی یک نفر هم وجود داشته باشد، می توانیم بگوییم که بازار وجود دارد. اندازه بازار به تعداد افرادي بستگی دارد که:
1) به محصول به معنی عام یا شی مورد نظر علاقمندند
2) حاضرند منابع لازم را بري به دست آوردن محصول مبادله کنند.
تعریف بازار ما را به مفهوم بازاریابی می رساند. بازاریابی یعنی تلاش در جهت از قوه به فعل درآوردن مبادلات براي ارضاي نیازها وخواسته هاي بشر.
ابعاد گوناگون مارکتینگ
بازار گرایی
گرایش به بازار و نیاز مشتریان اولین ویژگی بازاریابی جدید است. مدیر کامیاب کسی است که سازمان را با شرایط روز همگام کند و این زمانی امکان پذیر است که کارکنان و مدیران گرایش به بازار را به عنوان یک فرهنگ و بینش بپذیرند و دنبال کنند.
بازار شناسی
"شناخت"لازمه ي هر حرکت عاقلانه و هر تصمیم اصولی است. شناخت بازار تلاشی نظام مند است براي گردآوري، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه ي اجزاي تشکیل دهنده ي نظام بازار و همه عواملی که بر نظام بازار تاثیر می گذارند.
بازاریابی
ازاریابی یعنی جستجو براي یافتن مناسبترین بازار و بخش هایی که سازمان می تواند در ان جا به صورت مفید ترو موثرتر حضور یابدو پاسخگوي نیاز و خواسته مردم باشد. بازاریابی یعنی بخش بندي یا تقسیم بازارها و تعیین محصولات شرکت براي مناسب ترین بازارها.
بازار سازي
بازارسازي یعنی نفوذ در بازار و معرفی و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات ان با استفاده از عوامل قابل کنترل بازاریابی(محصول، قیمت، توزیع وترفیع فروش) . بازاریابان با بکارگیري درست و اصولی این عوامل می توانند در شرایط مختلف جایگاهی در بازار براي خود به دست آورند و با سیاست ها و برنامه هاي مناسب سهم بیشتري از بازار را در اختیار بگیرند.
بازار گردي
بازارگردي وظیفه اي است که بازار یاب را وادار می سازد تا بیش از دیگران با تحولات و تغییرات بازارها آشنا گردد. این آگاهی از طریق حضور در صحنه رقابت و مبادله و مشاهده بازارها امکان پذیر است. شرکت کردن در نمایشگاهها، بازدید از بازار هاي گوناگون و بودن در محیط بازار، دید مدیران را بازتر می سازد. به عبارتی، مهمترین نقش بازار گردي تقویت و گاهی تغییر "دید" است.
بازار سنجی
بازار سنجی یعنی تحلیل موقعیت بازار با توجه به آنچه بودیم و داشتیم، آنچه هستیم و داریم و آنچه باید داشته باشیم. همه محصولات و خدمات و سازمان ها داراي منحنی عمر خاصی هستند که این منحنی شامل مراحل معرفیریا، رشد، بلوغ و اشباع، و افول است و هر مرحله شرایط ویژه اي دارد که بازار یاب باید براساس این ویژگی ها واکنش هاي مناسبی نشان دهد. بازار سنجی یا ارزشیابی و سنجش فعالیت هاي سازمان، نقاط قوت و ضعف را به خوبی نمایان می سازد.
بازار داري
بازار داري یعنی حفظ مشتریان کنونی و تشویق و ترغیب آنان به خرید بیشتر و تداوم خرید از طریق ایجاد "رضایت" در آنان. آگاهی از رفتار مشتریان، ارتباط برقرار کردن با آنان، داشتن اطلاعات روانشناختی وجامعه شناختی و نیز اطلاع داشتن از حرکات و امکانات رقبا نقش ارزنده اي در حفظ مشتري دارد.
توجه توجه :
برای دانلود سوالات مباحث بازاریابی برای استخدامی به صورت PDF از بخش بالای سایت اقدام به خرید اشتراک نماید !
پس از خرید لینک دانلود فایل ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت ، موفق باشید.
خیلی خیلی عالی و دقیق ، ممنونم ازتون ❤️