مربیان فنی و حرفه‌ ای رتبه‌ بندی می‌ شوند

مربیان فنی و حرفه‌ ای رتبه‌ بندی می‌ شوند
  • 20 آذر 1401
  • نویسنده : سمیرا شیری

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «علیرضا منادی سفیدان» در دومین جشنواره ملی پژوهش‌های مهارت‌محور در سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: رتبه‌بندی مربیان را مانند رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته‌ایم تا از این طریق مربی‌ها با یکدیگر رقابت کرده و در جایگاه اصلی خود قرار بگیرند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه‌بندی مربیان، کیفیت مهارت‌آموزی را در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارتقاء می‌بخشد، از تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش مجلس، خبر داد و گفت: این طرح امروز در مجلس اعلام وصول شد.

وی ادامه داد: در این طرح، وظایف و رسالت‌های این سازمان در قالب توانمندی و افزایش مهارت در ایجاد اشتغال جوانان مورد تأکید قرار گرفته است، ضمن اینکه قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز در ۲۰ ماده در این کمیسیون تصویب شده است که در آن‌همه مسائل بورسی، بیمه‌ای و گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان را عنوان کرده است که باید پژوهشگران آن را مطالعه کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با شتاب در توسعه مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی حرکت کنیم. وی با بیان اینکه کل بودجه دولت سیزدهم ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است گفت: سهم شرکت‌های دانش‌بنیان یک‌سوم است که باید پیش از گذشته به موضوع دانش‌بنیان‌ها توجه کرد. منادی سفیدان تأکید کرد: ایران در ۳۰ سال گذشته ۳۰۰ درصد در عرصه‌های مختلف از جمله ساخت قطعات هواپیما، نانو و فناوری رشد کرده است در بسیاری از شاخص‌ها رشد خوبی داشته‌ایم و رتبه ۱۴ علمی را کسب کرده‌ایم. وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از کشورهای دنیا واکسن کرونا وارد کردند درحالی‌که ما ۶ نوع واکسن ساخته‌ایم که یکی از این واکسن‌ها استنشاقی و کم‌نظیر است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کنار مهارت‌آموزی، باید پژوهش و تحقیق کنیم اظهار داشت: باید در بحث هوشمندسازی تلاش کنیم، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید آموزش‌ها را به‌روز کند و مشکلی نداشته باشد. وی تصریح کرد: امسال از محل تبصره ۱۶، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را تأمین مالی خواهیم کرد ضمن اینکه در سال گذشته منابعی به این سازمان اختصاص دادیم.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید