آموزش‌های فنی و حرفه ای فرصت مناسبی برای اشتغال زندانیان

آموزش‌های فنی و حرفه ای فرصت مناسبی برای اشتغال زندانیان
  • 12 تیر 1401
  • نویسنده : سمیرا شیری

در این نشست محمد خسروی مدیر کل زندان‌های استان سیستان و بلوچستان عنوان داشت: با توجه به شعار سال و سیاست های قوه قضاییه، اشتغالزایی مهمترین جامعه هدف برای زندان است که این هدف با  آموزش‌های مهارتی باکیفیت محقق خواهد شد.

خسروی گفت: وقتی زندانی به اجتماع بر میگردد باید بتواند با مهارتی که فرا گرفته است  کارآفرینی کند و حتی از افراد خانواده نیز در این اشتغالزایی و مهارت آموزی دخیل کند.

رئیس امور زندان‌ها نیز حوزه اشتغال و حرفه آموزی یکی از مهمترین سیاست‌های قوه قضاییه دانست و بیان کرد: در این راستا جلسات متعددی در زندان‌ها برگزار و آسیب شناسی در محلات حاشیه شهر انجام شده است که قالبا بیشتر زندانیان پس از آموزش مهارت وارد بازار کار می‌شوند.

در ادامه این جلسه معاون سلامت و تریت اداره زندان‌ها ضمن ابراز خرسندی از عملکرد خوب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خواستار کیفیت بالای آموزش و تقویت حوزه‌های شهرستانی شد.

اثر آموزش در محیط کار واقعی بیشتر از کارگاه‌های ثابت می‌باشد

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان سیستان وبلوچستان در این دیدار و نشست تخصصی به بیان مطالبی از عملکرد آموزش‌های فنی و حرفه ای در محیط کار واقعی پرداخت و گفت : اثر آموزش در محیط کار واقعی بیشتر از کارگاه‌های ثابت می‌باشد و یک برد دو جانبه از طرف آموزش دهنده به آموزش گیرنده می‌باشد .

شهریاری به جذب و اشتغال آموزش دیدگان اشاره کرد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه ای ارائه شده به زندانیان باعث افزایش آگاهی‌ها و همچنین تغییر و تقویت روحیه آنها شده است .

وی با بیان این نکته که در زندان‌های استان سیستان و بلوچستان بستر جهت اجرای آموزش‌های  گسترده تر فنی و حرفه ای آماده می باشد عنوان داشت: با توجه به پایین بودن سطح سواد مهارت‌آموزان زندانی آزمون‌های تئوری به آزمونهای پروژه محور تبدیل می‌شود.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ، آموزش‌های فنی و حرفه ای را فرصت مناسبی برای اشتغال زندانیان بعد از دوران محکومیت دانست و این آموزش‌ها را عاملی برای کاهش بزه های اجتماعی برشمرد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از زندانیان متخصص و با تجربه برای آموزش در حیطه مربی‌گری میتوانیم استفاده کنیم .

در پایان این نشست دوساعته مباحثی از جمله برنامه ریزی و اجرای دوره های جدید آموزشی، بروز رسانی تجهیزات آموزشی، توسعه آموزش‌های مهارتی در سراسر زندان‌های استان و در جهت اجرای مطلوبتر آموزش‌های مهارتی مورد تصویب قرار گرفت.

 

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید