استارتاپ‌ها حلقه اولیه حرکت کشور به سوی دانش‌بنیان‌شدن هستند

استارتاپ‌ها حلقه اولیه حرکت کشور به سوی دانش‌بنیان‌شدن هستند
  • 19 شهریور 1401
  • نویسنده : سمیرا شیری

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از خبرنگار ایرنا، «غلامحسین حسینی‌نیا» روز شنبه در نشست صمیمانه با استارتاپ‌ها و واحدهای فناور گلستان که با مسابقه مهارتی ارائه ایده همراه بود اظهارداشت: تا سه سال آینده حدود ۷۱ میلیون شغل موجود جهان به دلیل نداشتن کارکرد از بین خواهد رفت و ۷۸ میلیون شغل متکی به علوم دانش‌بنیان ایجاد خواهد شد که این اختلاف هفت میلیونی زمینه خوبی برای اشتغال همراه با علم و فناوری است.

رییس سازمان فنی و حرفه ای

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در گام دوم نیاز است تا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای وارد میدان عملیاتی شوند و یک حلقه متصل و زنجیره‌وار بین دانش‌بنیان، فنی و حرفه‌ای و ارتباط آنها با صنعت باید ایجاد و برقرار شود.

حسینی‌نیا افزود: نقشه توسعه کشور بر سه مفهوم استارتاپ‌ها، فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و نیز فعالیت‌های بخش صنعت پایه‌گذاری و نهادینه شده که در این مسیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی کرده و باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه نهادینه شود. وی ادامه داد: اگر این سه مفهوم نقشه توسعه کشور بخواهد اجرایی شود، باید مانند یک زنجیره به هم متصل شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در سازمان در هر کجا که پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری وجود داشته باشد، مجوز آموزشگاه از نوع الف می‌دهیم که این مدل آموزشگاه‌ها می‌توانند دوره آموزش مهارتی دانش بنیان تعریف و براساس قانون و مقررات سازمان آن را اجرا کنند. در این نشست تعدادی از استارتاپ‌ها به ارائه ایده‌های نو خود پرداختند.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید